onsdag den 2. april 2008

Modsætninger

Moderen: godmorgen lille skat - har du sovet rigtig godt?

Dreng: ..................................(stilhed)

Mor: årh lille menneske - du kan slet ikke vågne.

Dreng: Mor jeg ER vågen. Men jeg er blevet voksen nu og det er ikke altid, at de voksne snakker.

Jammen så siger vi da hermed godmorgen og god dag. Jeg skal have min "voksne søn" med ud til hans mormor i dag, imens jeg suser på Skejby. Skal have kigget på bøllefrøet og snakken med læger om det nye forløb. Dernæst sidste gang i sorggruppe. Ren hospitals dag. Og fra den ene yderlighed til den anden.

6 kommentarer:

Alphafeen sagde ...

sikke en dag du får med modsætninger mellem liv og død...håber den bliver god for dig!

Lotte sagde ...

Sikke en observans den knægt er i besiddelse af :-)
Han har jo ret - det er ikke altid, de voksne snakker om morgenen. Men resten af din dag, bliver vist en snakkedag.
Jeg håber for dig, at den bliver god - trods de store kontraster.

Anonym sagde ...

Altså hvad børn ikke siger... ;o)
Jeg håber, at du får en god dag!

Anonym sagde ...

Stoooor dreng :)

Håber din dag har været god. Det er jo fra den ene yderlighed til den anden.

Kram

Majsen sagde ...

Alphafeen: det har været en bevægende og god dag.

Lotten: Ja - enten observans eller også bare et eminent snakketøj. Moderen hælder dog til at sige begge dele. Jeg er til tider målløs over hvad den knægt siger i en alder af 3½ år.

Frederikke: Bare vent til Gustav begynder at gå i dialog omkring virkelighedens små observationer. Det er simpelthen bare guld. Og ja - det har været en god dag på mange områder.

Majsen sagde ...

Perle: Jep - han er MEGET stor i hans verden. Han mener også, at nu hvor han har et stort hoved så er han voksen. Velsagtens er det større end en nyfødt, men decideret stor vil jeg ikke kalde det. Det står dog ikke til diskussion i hans verden. He he he.

Det har bestemt været liv og død i dag. På den gode måde.