søndag den 6. april 2008

Guld fest

Vi var til tema fest i går aftes. Bad taste. Klassisk 3 retters menu, klappen af isen, en mega ringe hyggepianist på hans orgel imens hans sang på århusiansk, og tjenere der synkroniserede med hinanden. Der blev danset livligt og sveden sprang af nogle af gæsterne. Man kunne virkelig se, at mange havde gjort noget ekstra ud af påklædningen og hårsætningen. Det var enormt kreativt og samtidig yderst traditionelt. Selv tonelejet havde folk øvet sig på - det var temmelig århusiansk med cigaret stemmer i nogle kroge, og emnerne der blev diskuteret var virkelige opfindsomme: sikke da en dejlig menu; det er vel også nogle gode omgivelser; tænk sig hvor har værts parret da også knoklet for at få denne fest søsat; hvad mon så vi skal have til skrub af mad osv???? Jeg tog virkelig hatten af for, at folk i den grad levede sig ind i denne koncept fest med overordnet bad taste tema.

Men hør hov - det var jo et vaske ægte guldbryllup vi var til. Ovenstående gæster var ikke stadset og øvet til lejligheden - de var bare sig selv - 100%. Jeg syntes det er imponerende at disse slags fester stadig findes. At man stadig bliver "spillet til bords" med en rask march og skal synge "sku gammel venskaw" afslutningsvis. De friske "gamle" mænd der byder op til danse som jeg ikke aner hvordan jeg skal danse med på. Jeg kender bare ikke trinene. Men morsomt er det altså, fordi alting er så gennemført kikset. Jeg venter hele tiden på, at en trold hopper op af æsken og siger: HAAAAA - det var bare en joke - NU kommer den rigtige fest. Men trolden dukker aldrig op.

Dog har jeg det sådan, at jeg kategorisk NÆGTER at klappe af en is. Uanset hvor meget krudt de så hælder i den for, at sprutte rigtig meget. Jeg fatter altså ikke hvorfor en is er et bifald i takt værd????? Hvem fandt lige på denne spøjse leg? Kom frem af busken du, og fortæl mig grund ideen....!!!

Hvorom alting er. Man får skrabt masser af god inspiration med hjem til, engang at holde en bad taste tema fest: suppe, steg og klappende is. Min mand gik så langt i ideen, at han fik orgel Orla's visitkort og hørte endda sig selv stå og sige: Jaaaaa - vi er jo imponerede. Meget imponerede. Honey vil virkelig gerne holde sådan en grim fest.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fantastisk!
- men det er da sødt så glade de er for noget der virker arkæisk på os andre :)

Frk. Maj sagde ...

HAHAHAHA... fik han Orgel Orlas visitkort.. - FANTASTISK!

Vi er et par stykker der gerne vil med til den fest - vi er leveringsdygtige i skipperansigter og skipper-stemmer :D

Majsen sagde ...

Anna: Ja det er skønt, at de elsker sådanne fester. Tænker lidt om de også har tiltænkt det som temafest, eller om det kommer helt fra hjertet. Jeg tror det sidste. Men de havde en fantastisk aften. Det havde vi andre også, selvom vi festede med et andet fortegn end dem.

Frk. Maj: Orgel Orla spillede også harmonika og stod læææænnnge lige bag mig med en form for italiensk sjæler. Herren var knust af grin.

I er selvskrevne til festen. Det kunne seriøst være årets fest sådan en. Der skal klappes af is skal der. Og vugges fra side til side imens vi holder hinanden under armene. Synges alle klassikerne. Da han sagde: "Nu er der en vals - op alle sammen", og så spillede Kald det kærlighed - ja der knækkede filmen total ved vores bord.

Grønlandsposten sagde ...

Lyder som en fantastisk fest. I det mindste var det da til et guldbryllup, hvor tema og aldersklasse måske hænger lidt bedre sammen. Sidst jeg var til en lignende fest var til et bryllup. Arrangeret af folk i starten af 30-erne. Og som prikken over i'et blev festen holdt i et forsamlingshus langt ude på landet. Overlevede kun hele dagen ved hjælp en en ironisk distance.