lørdag den 12. april 2008

Det spirer og pibler ude

Svært godt tilfreds med mig selv. Lige fået revet alle de smågrene sammen, der i vinterens løb er blæst af træerne. Det bliver unægtelig til en del grene når man har ca. 2000 m2 grund, samt en del birketræer med 1000'vis af fastelavnsris grene. En indkørsel på ca. 40 x 10 meter også luget (selvom genboen mener, at gift til jorden gør det bedre og nemmere. NEJ TAK du.....). Nu kigger eneste blomsterbed yderst anklagende på mig. Det vil oss ha kærlig pleje. Jeg er heldigvis ramt af en kærlig havehandske i dag, så jeg opfylder alle planternes ønsker og krav.

Men en ny Isabella Smith - det bliver jeg aldrig. Selvom jeg drømmer mig hen i skønne Dahlia'er, pæoner og høst anemoner. Det er godt, at det snart er rigtig blomstersæson.

Har også lige en jordbær mark jeg skal have gravet op og fundet ny plads til. Lejet mig ind på et stykke jord hos en nabo. Men han er røget uklar med ejeren af jorden og derfor lejemål opsagt. Mit således også. Piiiivvvvv - hvor skal jeg nu gøre af mine jordbær? Jeg er svært glad for det scenarie hvor man kigger ned mellem bladene og finder det største og mest røde af dem alle. Dejlig sødt og mums - det er forkælelse af smagsløgene der vil noget. Den følelse kommer jeg godt nok til at savne hvis ikke jeg finder en løsning.

5 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Er fuldkommen enig med dig... Gift høre ikke hjemme i en have :-D

Anonym sagde ...

Ja, haven trak også i mig idag.
Kan se der er mange blogskribenter som har været ude med havehandskerne idag !
Jeg er også svært godt tilfreds med migselv ;-)
Nåede ikke så voldsomt meget, men fik da startet.

Håber du får løst dit jordbær-problem

anjoe sagde ...

Næste gang du føler sådan et herligt overskud, skal du være så velkommen her på Midtlolland. De nødvendige haveredskaber står parat ;-)

Din beskrivelse af jordbærbedet giver næsten lyst til at få et igen; du må se at få lavet et nyt bed på egen grund. God søndag og arbejdslyst...

Anonym sagde ...

Jammen dog! Så energisk og fuld af energi... SKØNT!!!

Sidder lige nu og ser ud på min egen - lettere forsømte have. Vi har vand på plænen.. meget vand og har derfor lidt svært ved at komme igang med slå græsset... Funderer nu over hvordan vi kommer af med alt det vand... Eller om vi måske bare skal åbne et soppebassin for de yngste i kvarteret *GG*

Knus
Berit

Majsen sagde ...

Bambi: Nej - gift er jo som navnet siger: gift!!! Det kan da ikke være så svært at forstå.

Qrt: Tror mange har haft have weekend. I større eller mindre grad. Bare det at komme ud og komme igang, giver blod på tanden.

Anjoe: Årh Lolland. Så må du vist byde på overnatning også. Lige en kende langt herfra.

Berit: Ha ha ha. Men håber ikke, at søen har samme årsag som den vi engang havde. Det skyldtes nogle sammenfaldne kloakrør, så hele haven måtte graves op og ny kloakering ned. Problemet forsvand - men det gjorde overskudet i vores pengepung til gengæld også. Jeg drømmer stadig om de der nye sofaer som jeg bare aldrig får....!