onsdag den 23. april 2008

Don't mess with me....!

Hvor jeg bor, ligger der en efterskole tæt på. Vi hører og ser ofte de unge, men dog ikke til gene for os. Herregud - de skal da have lov at være unge mennesker.

Men lige på eet punkt, skal de fandeme lige lære at opføre sig ordentlig. Da jeg stod sammen med min mor på kirkegården i dag, og gravede, asede og masede havde de unge fundet vej til selvsamme sted. De rendte rundt på de mure der omkranser den smukke - og fredfyldte - oase. De råbte højt og råbte også efter mig: fuuuuccck se lige den fisse der står der og graver. Wooohoooo....!!!

Mange vil slet ikke tro, at jeg har det gen i mig der kan få mig til næsten at eksplodere. Det skal også siges, at der skal meget til. Grænsen gik der. De fik eftertrykkelig tørt på de unge og efterfølgende havde jeg en snak med forstanderen på skolen. Jeg er næsten overbevist om, at de ikke tør nærme sig kirkegården foreløbig.

Min mindste søn fik således hørt, at mor er skabt af andet end omsorg, kærlighed, tårer for ham samt en godhed overfor ham, som jeg ikke altid ved hvad jeg skal gøre af.

Der kommer billeder på senere i dag. Lige nu skal solen tørre noget af det massive vandforbrug som planterne blev overdænget af. Så er det klar til billed knipsning samt storebrors evaluering af lillebrors værelse.

8 kommentarer:

Lotte sagde ...

Godt!
Der ER grænser, og de unge har kun godt af at få dem trukket op!
Glæder mig til at se yngstens fine skov-værelse.

Sebastian sagde ...

Helt ærligt.
Gad vist hvad de havde i hovedet?
Godt at du tog affære!

Det var da imponerende, at de dog - trods alt selvom det var lavt - råbte komplimenter (ja ja, det var det vel?) Men suk en mangel på pli.

Anonym sagde ...

Hold da fast!!! Det var dog det mest respektløse jeg har hørt længe!! Og hvor er det godt at du kontakter skolen og gør opmærksom på problemet. De skal lære at der er grænser for HVOR kæk man kan tillade sig at være!

Jeg synes det er super flot at du tog kontakt og reagerede. Mange ville sikkert "bare" gå hjem og tage sig en tudetur...

Knus
Berit

Majsen sagde ...

Lotten: Der blev trukket meget kniv skrape linier.

Sebastian: De skulle vel forsøge at være kække og den ene overgå den anden. Sådan er unge knægte jo ofte. Men ALLIGEVEL.

Berit: Der var ingen bly alpe viol over mig der. Det havde der måske været for 2 måneder siden, meeeennn - ikk nu!

Maomis sagde ...

Sådan Majsen!! Godt gået og ganske på sin plads. Jeg tror Jacob tænker at han har en super sej mor.

Majsen sagde ...

Maomis: Jeg tror også han vil tænke sådan om mig. Sådan følte jeg mig ihvertfald. Kan også mærke, at noget af den gamle mig kom tilbage. Det er vel også kun rigtig sundt.

mig selv sagde ...

der er og skal altid være GRÆNSER, jeg er stolt af at du havde overskud til at reagere !! Godt gået !! jeg ville faktisk gerne have haft dig til mor tror jeg :-) hvis man godt må skrive det :-))

Majsen sagde ...

Mig selv: tak skal du have. Jeg kan jo lege mor ved, at bage pandekager eller sådan noget. Det gør en mor også.