mandag den 14. april 2008

Tossekage

Utroligt hvad en lille dreng kan udrette, imens moderen lige hænger lidt vasketøj på snor.

Han havde fået en lille skål, med tørrede frugter i. Dem fandt han en stor skål til, hældte dem deri sammen med resten af posens indhold. Oveni en rest cola jeg havde i et glas, noget sukker og unavngivne krydderier. Krydderi glassene stod på bordet da jeg kom ned og det duftede af karry og basilikum.

Vi kunne ski ligeså fuldende, så der kom også mel, bagepulver, rosiner, rørsukker, smør og bagepulver i blandingen. Nu bager den i ovnen. Jeg skal ærligt indrømme at det dufter meget mærkeligt.

Jeg tror ikke jeg er så sulten, at jeg skal smage. Men han er helt oppe at køre.

For søren da også - man har af og til kun det sjov man selv laver. Jeg er ikke så god til, at være formanende. Det er meget sjovere at hoppe med på legen.

Bon appetit, hvis du selv får lyst at prøve vores opskrift.

4 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

LOL Nej tak jeg tror ikke at jeg skal nyde noget.
Kæft hvor er du pragtfuld, hvordan kan du bevare roen ovenpå alt hvad du er igennem...
Det er godt nok beundringsværdigt

Anonym sagde ...

Fedt at du bare kaster dig ud i det og leger med. Du måtte gerne være min mor ;o))

Ps. smagte du slet ikke bare en lille smule??

Rimkogeren sagde ...

Selvfølgelig blev det en drømmekage,
men mareridt er også drømme----

Ak ja, for mange år siden var jeg på besøg hos en familie med en stump på 3-4 år. Hun legede på badeværelset: "Jeg vasker op!" Moren rejste sig gik ud, og kom ligbleg ind. Tøsen havde vasket op i håndvasken og hældt en halv flaske sulfo i!!!
Panik. Så er det jo herligt, som fysiklærer at kunne rejse sig og sige: "Nu skal jeg. Finde noget flydende brun sæbe og lave en kraftig gang sæbevand og hælde i.
1-2-3 hokuspokus skummet forsvandt.
Sæbespåner, håndsæbe kan også bruges.
Hermed er rådet givet videre!

Majsen sagde ...

Bambi: Det er bare meget sjovere for begge, at vi tager legen fremfor, at jeg bliver knotten og han ked. Så ender vi jo begge kede. Her syntes begge, at det faktisk var rigtig sjovt.

Perle: Jeg smagte faktisk et lille hjørne. Vil tro, at hvis ikke den havde indeholdt karry, så havde den været okay. Lidt mærkelig i konsistens, men vi skal nu nok finde den helt rigtige opskrift. Han ville også gerne have haft pastaskruer i - måske var det lige det der manglede.

Rimkogeren: Du kan altså nogle trick der dynamit Bo...! Tak for tippet. Det skal helt sikkert nok få sin berettigelse her den opskrift. Det er jeg faktisk slet ikke i tvivl om.