søndag den 13. april 2008

Lidt til skralde -og julemanden.

Joh da - julen varer da til påske...........og lidt til. Juleaften 2007 afleverede drengen hans sutter til julemanden. Yderst cool og nonchelant. Men julemanden "tabte" en af dem (den lå i et hjørne vi havde overset) og den har han klamret sig til. Meget.

Da alt det med Jacob skete havde vi ikke lige overskud til, at tage sutten fra store drengen. Det ville helt ærligt også være synd. Han skulle ikke miste 2 så store ting på een gang: sutten og lillebror. Så den har været en tro følgesvend til sengetid og god om morgenen.

Men nu er det slut. Da vi kom hjem fra vores rute på indsamling af skrald i grøftekanterne (i øvrigt - vejsvinene drikker mange øl og ryger endnu flere cigaretter.....) bad han om en pose. Den fik han og resolut kom sutterne (der nu havde sneget sig op på 3 stk.) deri. Han gik ud med dem til hans far, og sagde: det er bare noget gammelt skrald - vil du godt sende dem op til julemanden, så jeg kan få en bue og en pil?

Han skal få den fineste bue og de mest ufarlige pile jeg kan finde. Han har aldrig prøvet livet uden sut og faktisk født med den i munden. Han var ihvertfald kun 10 minutter gammel, da de på neonatal afdelingen spurgte, om de måtte give ham noget sukker på en sut, da han havde lavt blodsukker. Manden min tænte: hellere en sut, end et drop i venen til sukkervand. Siden dengang har han ikke kendt til andet end sutten. Min store lille dreng. Der selv siger til og fra når han er klar til tingene. Ikke når vi mener det er tid. Det har jeg lært at respektere og så skubbe blidt på.

Jeg er dog noget spændt på nattens forløb.

9 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Uha ja det bliver spændende...
Hvis han brokker i aften, så mind ham blidt om hvad han har gjort...
Det er ihverfalde min erfaring at det virker bedst ;-)

Jane sagde ...

Jeg er sikker på at natten blir helt fin. Når det er ham selv der har valgt det så går det helt sikkert. Det kan han jo meget bedre forstå end hvis I havde taget den fra ham.

Anonym sagde ...

Forstår godt, at I valgte ikke at tage kampen samtidig med, at han mistede sin lillebror. Og nu er han jo bare super klar. Herligt :-)

Majsen sagde ...

Bambi: Han nævnte lige sutten da vi kom op. Hvortil jeg stillede modspørgsmål: hvor søren er det nu at sutten er? Han sagde blot Grønland og så blev der ikke talt mere om det.

Enaj: So far går det fint. Tog lige ca. 15 min længere at falde i søvn, men jeg er SÅ stolt af ham. Tænk sig at han bare kan finde ud af det.

Perle: Det tyder ihvertfald på en success det her.

Anonym sagde ...

Jeg håber, at natten gik godt.
Her er vores metoden også, at lade Gustav bestemme farten. Det er det vi har haft den bedste erfaring med, for så er vi i hvert fald også sikre på, at han er klar. For kampene skal bestemt vælges med omhu :)

Anonym sagde ...

Hvor er det flot! Han er da en rigtig lille supermand!! :o) Når han sådan aflevere sutten frivilligt så er det måske et tegn på at han nu er klar? Jeg håber alt stadig er vel hos den lille fyr :o)

Knus
Berit

Lotte sagde ...

Superseje lille knægt!!!

Majsen sagde ...

Frederikke og Berit: Jeg kan kun anbeale jer, at vente til jeres små drenge selv er klar til sutte aflevering.

Dog vil jeg sige, at han valgte en dårlig nat forude. For når man vågner og lyder som en søløve så havde det været rart med lidt trøste sut. Men vi sad indhyllet i dyner foran et vindue, så der kom masser af frisk luft til ham. Det lød som falsk strubehoste og der hjælper kun den friske luft. Han faldt også i søvn igen uden ret mange indvendinger.

Trods en yderst rusten stemme til morgen, kunne 10 vilde heste ikke holde ham fra børnehaven. Han havde nemlig aftalt med hans kammerat i går, at de skulle lege ukrudt i dag. Hvordan man så ellers gør det? Godt der findes the med honning. Sutten kunne han dog godt have tænkt sig til morgen, men ikke mere end at vi kunne tale os ud af emnet igen. Han ER klar. Og jeg er pavestolt.

Majsen sagde ...

Lotten: Ja - han er ski supersej. Specielt med den nat han havde, som jeg lige har beskrevet for Berit og Frederikke.