fredag den 4. april 2008

Forskel på mænd og kvinder

Jeg er blevet ret god til at tælle. Baglæns. Der er virkelig nedtælling her. 9 dage mere med total svineri. 8 i morgen og så fremdeles.

Der bliver i den grad set frem til, at jordbunke helvedet bliver afløst af vores nye store terrasse. Sidste år så her ligeså slemt ud på 2 sider af huset. Nu er det sidste etape. Det skal jo være skidt førend det bliver godt.

Den der med mænd, kvinder, mars og venus skinner soleklart igennem. Herren trickes af, at der er nye stikledninger i jorden til vand, solvarme anlæg, kloakering, extra isolering på kældervægge osv. Jo jo - det er helt sikkert fint. Men jeg har linet mine fine blomstrede havehandsker op sammen med rengjorte krukker. De skal plantes til skal de. Vores nye gårdhave skal emme af hygge, limonade, kaffe, aftener under åben himmel og tæpper, grill, markeds parasoller, fakler om aftenen, duftende blomster og citrontræer i fuld flor. Så mens jeg sidder der og hygger finder honey helt sikkert et nyt sted hvor et hul skal graves, en græsplæne der skal planeres eller nogle nye rør der skal trækkes. Og knægten? Ja han slægter farmand på: Skal vi ha arbejdstøj på farmand, så vi kan arbejde?

Een ting er sikkert: hvor vi bor, er det en dum idé at gemme støvsugeren alt for langt væk. Sådan har det været i 5 år og jeg ved det ikke ændrer sig. Der er altid lige noget der skal graves.

3 kommentarer:

Alphafeen sagde ...

ejjjj jeg fik en hel film inde i hovedet af terasse hyggen :) dejligt!!

Grønlandsposten sagde ...

Hælder helt klart til terrasse med dertil hørende grill, blomsterkrukker, parasol og hygge frem for jordbunker og stikledninger. Kan godt forstå du glæder dig. Men også godt der er tid og plads til jeres forskellige projekter :-)

Majsen sagde ...

Alphafeen: Jeg har også den film i hovedet. Jeg har også tænkt mig, at afspille den i virkeligheden. Naturligvis i bagende sol hele sommeren.

Grøndlands Posten: Projekter har vi mange af. Vi må nok sande, at vi er sådan af natur. Da vi havde sommerhus og lejlighed (sidstnævnte til leje) stod det lille træhus på Vestkysten ofte for skud. Vi trives ikke helt med stilstand. Som husejer er der ALTID noget at gå igang med. Både inde og ude, og listen er stadig lang. Til glæde for os begge.