torsdag den 24. april 2008

Indbruds tyve

Hør hov..........!!! Hvem var det lige der sneg sig ind i vores hus i nat og smed en bombe? Det er altså rent faktisk ulovligt. Puhhh ha - skamme dig noget så grusomt.

Eller var det mon os, der faldt i søvn på sofaen og bare væltede i seng omkring midnat? Glemte vi virkelig at få lagt det tøj sammen, som jeg havde slæbt ind fra tørring udenfor? Og glemt vi virkelig at rydde gulvet for Lego, Brio baner og alskens Sigurd Barrett rekvisitter da drengen var blevet puttet? Åh jeg husker det knap, for jeg/vi sov jo trygt og godt.

Det er bare ikke den bedste start på en morgen. Jeg må hellere få fjernet alle spor af nattens gerningsmænd. Man kan alligevel ikke være ude trods en skyfri himmel. Landmændene mente at gylle spredning kl. tidlig morgen er helt i orden. Vi er IKKE enige dem og jeg. Drengen fik også bræk ansigt da vi gik til bilen og råbte højlydt, at det lugtede og han ikke ville være ude. Jeg kan sagtens følge ham.

Så nu er der dømt oprydning og strygetøj til mig. "Fed torsdag", når nu solen bare skinner og man egentlig bare gerne vil være ude.

4 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Ei helt ærligt, det kan de ikke være bekendt.. Hverken indbruds tyvene eller landmændene ;-)

Maomis sagde ...

Øv, for katten hvor jeg husker det. Jeg er vokset op på landet og nok som vejret artede sig, tænkte landmanden – sikke et fint vejr at køre gylle ud i.

Nu er jeg flyttet ind til byen og langt væk fra gylle og landmand. Nogen gange savner jeg det, men det er kun lige indtil jeg kommer i tanke om stanken ... God inde strygedag og så må du altså passe bedre på de der indbrudsmænd en anden gang. Det er da træls at stå op til. ;-)

mig selv sagde ...

der er også tit bomber i vores hjem... og vi har ingen børn... såååå det må vist være os der ???

Majsen sagde ...

Bambi: Nej - de burde have sig en lærestreg.

Maomis: Godt nok har vi mark på en side af huset, men på 3 minutter står jeg i Fakta. Så føler mig ikke helt ude på Lars's mark. Pånær på disse dage. Men så får man jo lavet noget. Bl.a. kørt en nabo med veer på hospitalet....!

Mig selv: de må sende Rulle Marie ud næste gang bomberne falder. Sådan nogle Marie'er plejer at være gode til oprydning. Min mor plejede altid at sige, at Marie havde været på besøg, når der var skinnende rent i hjemme. Den usynlige Marie som vi drømte om. Hun blev dog til en Gertrud på et tidspunkt, men der var også 450 m2 at rengøre og opryde...!