onsdag den 30. april 2008

Rejehop

Det kan da godt være, at hende Gry tilbage i 80'erne kunne nogle ting med et rejehop. Men det kan min baby i maven altså også. Jeg så det nemlig selv i dag. Den var dælme aktiv den lille og alt er pt. som det skal være. Jeg hørte også hjertelyden - det er altså store sager og det fremkaldte en glædeståre i øjenkrogen....!

Der har været kiggen dybt i øjnene i dag, og en svoren fra min side at jeg altså KAN mærke at jeg stille og roligt får det bedre. At jeg næsten kan sige, at det blod de har tappet af mig i dag vil vise, at min krop stille og rolig vender tilbage. Det er ikke med rekordfart, men i den rigtige retning. For ellers var der jo den detalje med indlæggelse og tingene ind via venerne. De vil ringe til mig indenfor en uge for, at af -eller bekræfte egne observationer. Jeg har således 2½ uge til at komme helt tilbage i form, inden det atter hedder arbejde. Det skal da blive godt at komme tilbage, men jeg skal ærligt indrømme at det også bliver en omvælting. Man når lige, at titte til overfladen og så er det ellers bare derud af.

Jeg har nogle få gode kollegaer, som er utrolig søde til lige at give lyd ind imellem. En lille mail, et lille smil, en hurtig opringning. Det varmer bare så helt vild meget. Men der er også dem som jeg har hørt så meget som absolut ingenting fra. Dem som jeg skal sidde klods op og ned af, når jeg atter vender tilbage. Jeg har en mening om det (ufravigelig i øvrigt) og det har de sikkert også. Jeg har ikke hørt det sagt, men fornemmer lidt en: Åh hende den svage, som ikke kan komme tilbage pga. et mistet barn, eller fordi hun er gravid. Helt ærlig hvor svært kan det være? Tjah - man kan jo kun sige: jeg håber ALDRIG for dig, at du skal prøve de sko jeg har været i. For de trykker noget så grimt. Når en graviditet er så grim, at man ikke engang kan handle ind, eller må ty til naboen for at få hentet barnet mindre end en kilomet væk i børnehaven, pga. opkast så er der nok en årsag til at man ikke sidder på pinden.

Som sagt - jeg har ikke hørt det sagt mht. nogens holdinger, men jeg kan godt mærke undergrunden. Skidt pyt siger jeg - jeg har på ingen måde kvaler eller dårlig samvittighed over forløbet. Jeg er nemlig ikke selv herre over det.

9 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Hvor er det skønt at høre at det går den rigtige vej :-D
Hvis nogle tænker sådanne, ja så burde de godt nok skamme sig gevaldigt....
Bær over med dem, de ved jo ikke hvor dan det er...
Dem som har haft blot lidt besvær under en graviditet... Ved at det ikke er pis....

Krammer

Majsen sagde ...

Bambi: Ja de føles som små mennesker sådan nogle. Man skal lære meget i livet, og man bliver god til at sortere i relevat og irrelevant.

Livet er dog også sådan, at der kommer noget til os alle i en eller anden form. Når de selv står med "håret i postkassen" går det op for dem, at det er usmart at have sådanne meninger, eller agere på uhensigtsmæssige måder. At leve er at lære. Men nogle er virkelig nogle klods majorer....!

Maomis sagde ...

Jeg er glad for at høre at det er sådan du har det med det hele og tror på at du nok skal klare de klodsmajorer. Du virker som en med ben i næsen.

Angående opstart af job, håber jeg du har gjort dig gode overvejelser og kan mærke i maven at det er helt rigtigt at starte allerede. Jeg tænker at det ikke er længe du har været sygemeldt, taget din historie i betragtning. Det tager sin tid at komme sig ovenpå sådan en omgang som du har været igennem. Jeg startede, set i bagspejlet, ALT for tidligt efter Elisabeths død. Havde nok den der ubeviste skyldfølelse over at gå derhjemme, når jeg nu ikke var rigtig syg. Du har desuden en ny graviditet at tænke på.

... Og tænk så lige at du har set den hoppe rundt derinde i maven. Det er lige før jeg også får en tåre. Tillykke! :-)

Grønlandsposten sagde ...

Hvor er det dejligt at høre, at den lille har det godt! Og at du får bedre og bedre. Håber du er klar til arbejde, når kalenderen når så langt.

Træls med de ignorante kolleger. Men det kan være svært at forestille sig, når man aldrig har været i situationen. Din beskrivelse her på bloggen samt forskellige veninders historier er dog mere end nok til at overbevise mig. Og man er jo altså ikke altid selv herre over sit helbred. Godt du også har de søde kolleger.

mig selv sagde ...

det er bare så skønt at høre at det går bedre, dejligt nu er jeg helt glad :-)
Hvis du vil se hvad sebastian har fået repareret så prøv at se på www.tankehal.dk :-)
jeg har ikke fuld kontrol endnu men jeg arbejder på sagen :-)

Majsen sagde ...

Maomis: Hånden på hjertet syntes jeg det er svært at sige hvornår man er helt klar. Jeg er måske lidt ovre i den lejr hvor også du var, men omvendt tror jeg det vil gøre godt at komme ud og se lidt andet. Jeg må tage det som det kommer.

Grønland: Det værste mht. ignorationen fra kollegaerne, er helt klart den mht. Jacob. Den sætter nogle tanker igang.

Mig selv: Hva sagde jeg? Sebastian ER jo bare klog (tror klogskaben går helt ned i hestehalen). Godt at I kunne få gavn af henvisningen. Det ser sgu da godt ud det der....!

Sebastian sagde ...

I gør mig altså snart helt genert.

Men det er da meget hyggeligt at blive sådan rost ;-)

mig selv sagde ...

han er meget klog den mand :-)
nu er jeg ved at være lidt klar igen og så skal jeg til at have fundet ud af hvad man sender ham i belønning :-) og have spurgt ham om han mente at han også ville forklare "noget" om hvordan det hænger sammen i det der wp....
men jeg sender ham nu ikke pomfritter med æblemos :-)
det vil nok være derovre jeg vil skrive fremover, dvs indtil det går i stykker igen :-)
har givet den anden adresse til et par kollegaer og det har jeg meget fortrudt, så derfor skift

Sebastian sagde ...

Så nu gør hun det igen ;-)

Hmm hvad med frokost en dag? - du ringer bare, så :-)

Jeg skal nok forklare