torsdag den 10. april 2008

DERFOR blev jeg ikke landmand

Vi er jo rigtig glade for at bo hvor vi gør. Vi har fred og ro og samtidig mennekser omkring os, i form af super gode naboer og nabo/venskaber.

Men vi har en side af huset, hvortil der ikke grænser en hæk op med nabo på hver side. Den grænser ud til en mark, med udsigt op til kirken. For os meget idyllisk, især når kornet svajer blidt i vinden. Men for, at kornet kan det skal det jo i jorden. Og for, at jorden bliver rigtig god bliver den sprøjtet til med gylle. Det har de så valgt at gøre i går og i dag. Af den slags, hvor man næsten kan smage det når man forvilder sig udenfor. Det er virkelig slemt. Der er disse 2-4 dage om året hvor jeg bestemt ikke holder af omgivelserne.

Så selvom solen skinner og det er vejr til at tørre tøj udendøre og gå en tur hen over marken og ned til vandet, bliver jeg herinde og får bagt en masse. Duften herinde overdøver også den udefra. Heldigvis. For jeg vænner mig aldrig helt til det med, at grisenes tingel tangel skal kastes rundt med en spreder som de gør lige nu. Jeg kan ikke få hjemvé når jeg lugter gylle (det fik min far altid........) - men det kan jeg derimod når jeg nærmer mig et parfumeri. Lidt prinsessse er man vel, selvom man har både træsko og gummistøvler specielt udviklet til en svinestald....!

3 kommentarer:

Anni Albæk sagde ...

Jeg ved lige hvad du mener - jeg er også mest til landlig romantik, når jeg fantaserer om det, eller i det mindste når man undgår de barske realiteter ved landlivet, der bl.a. giver sorte negle.....

Anonym sagde ...

Der lugter lidt af ko.....! :o))

Rundt omkring i landet spreder denne duns sig i de her dage. På vores cykeltur i går stødte vi ind i den, på min tur i bil på motorvejen kan jeg lugte den.

Ad - men det går snart væk.

God weekend.

Ps. lyder som en lækker beliggenhed af jeres hus.

Majsen sagde ...

AL: Det giver sorte negle herude. Men det havde det nok også gjort 3 km fra Århus C i en lille have. Faktisk er dette ikke så langt ude som nogle gør det til. Jeg har eksempelvis tættere til indkøb end dem fra Risskov der kører til Storcenter nord. Mig tager det 2 min. Men gylle - det har vi altså...!

Perle: Lugter MEGET af ko og svin. Og ja - det går sikkert snart væk. Det SKAL det.