fredag den 11. april 2008

Selvsving i køkkenet

Indrømmet. Jeg ER gået i selvsving med, at lave alt spiseligt fra bunden. Nye og gamle opskrifter. Eksperimenter. Der er ikke meget færdigretter over det vi spiser i dette hus. Men jeg tænker lidt, om det er at gå over stregen når man også selv laver sin egen ketchup?

Nå men nu er det gjort og tro mig - det smager HIMMELSK. Aldrig mere det købe stads.....Nu ved jeg også hvad der er i, og alt pånær lagereddike og sennepsfrø er økologisk. Det har jeg det altså svært godt med.

Det bliver en lækker burger vi skal have til aften. Med kød fra gårdbutikken ikke langt herfra, burger brød jeg selv har bagt (af friskmalet mel fra selvsamme gårdbutik - det er altså MUMS), mayo'en selvrørt og ligeledes ketchup'en. Og så masser af salat + diverse. Det ER jo fredag og så må man godt få sådan noget. Bilder jeg mig ind. Schyyyssssss.......!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hårhhh, hvor (salv) lækkert. Hvad tid spiser vi ;o))

Majsen sagde ...

Kom bare v. 18 tiden. Men jeg har altså glemt bacon. Bare hvis du vil have det. Så må du lige smutte forbi en købmand. Skal nok betale...:-) Vi ses.

Sebastian sagde ...

Kan du klare mad til 4 mere, så tropper jeg også op.



Hvis altså det var, at du ikke boede for langt væk ;_(/

Majsen sagde ...

Seb: Jeg har bagt ca. 40 burgerboller og formet 20 bøffer. Godt nok var nogle tiltænkt fryseren og en kommende festlig aften, men enhver anledning til fest går jeg ikke af vejen for. Så her er mad nok. Også ketchup...!

Majsen sagde ...

Perle og Seb: I gik virkelig glip af særklasse burgere. Jeg roser normalvis ikke min madlavning selv, men den her gør jeg altså. UHHAAAAAAA de var gode.

Sebastian sagde ...

Jeg kan tænke mig til ud fra det skrevne, at det har været godt - hvis jeg ellers kan finde dig, må jeg jo kigge forbi en dag i din del af landet ,-)

Men jeg kan sikkert bare styre efter madduften ;-)

Grønlandsposten sagde ...

Hjemmelavede burgere er bare de bedste. Bager også selv brødet (og ikke kun det til burgerne) og har fundet en opskrift på mayo som jeg er nødt tilat afprøve. Også nu hvor forsyningssituationen burde være blevet bedre!

Håber de smagte godt ;-)