tirsdag den 5. februar 2008

Positivt at det er negativt

Talt med lægen idag der fulgte mig i forløbet på Skejby. Hende der gav os beskeden, hende jeg skældte ud, lænede mig op af, var ved at spytte på, lyttede til, følte mig tryg ved. Hun er et meget rart menneske.

Der var svar på de sidste prøver. Intet at finde. Ingen årsag til Jacobs skæbne. Skæbnen tilhører denne graviditet og vil næppe indfinde sig igen. Hvis altså vi har mod på det igen.

Jeg vil så gerne. Savner livet inden i mig. Jeg har så meget at give af til endnu et barn. Men jeg er i sagens natur også bange. Blevet endnu mere bange for at miste. Overbeskytter knægten som vi har hos os. Læner mig op af, at det vist kun er naturligt ovenpå oplevelsen.

Et nyt barn er velkommen i vores lille familie. Men det er ikke en erstatning for Jacob. Et barn nr. 3 skal ikke bringes hertil for, at leve i skyggen af ham. Historien indeholder også, at jeg inden Jacob mistede 2 gange inden 12. uge. Troede at 3. gang var lykkens gang. Det var det også. For vi overlevede de første 3 kritiske måneder. Men overlevede ikke 5 måneder. Det er hulens svært at finde roen til, at gå ind i det igen. Det bliver ikke nu eller i nærmeste fremtid.

Har altid sagt, at jeg ønskede at få 3 børn. Måske får jeg det en dag. Havde bare ikke regnet med, at det skulle være på denne måde. Som alderen sneg sig opad har jeg måttet sande, at det aldrig ville blive til mere end 2 børn. Måske går ønsket om de 3 alligevel i opfyldelse. Det hører til det finurlige der hedder fremtiden og den kender vi heldigvis ikke. Lige nu er vi her i nuet. Vi skal også leve i det nu, der er her. For jeg vil ikke bare overleve i nuet - jeg vil leve og opleve.

Byder fremtiden velkommen når den kommer. Men lige nu er vi lige her. Og jeg skal huske mit eget motto: Husk at livet ikke bliver genudsendt.

Med mit motto under armen, lever jeg videre. Og sender håb, håb, håb samt tro afsted ud til fremtiden. Så er jeg nemlig klar når den banker på min dør.

5 kommentarer:

anjoe sagde ...

Alene det at du kan beskrive så flot, som du gør, viser nok en gang at du er en fighter, og det gælder også manden i dit liv ;-)

Håber at et kram er helt OK ;-)

Majsen sagde ...

Anjoe: Ja kram er bestemt i orden. Det bruger vi nemlig rigtig meget i vores rede.

Jep - fighter. Og jeg regner med at vinde. Vinde en hel masse erfaringer som kan gavne andre. For det sker jo et par gange om dagen det her mareridt. Desværre. Nogle er i dag blevet berøvet. Deres små elskede børn brat taget fra dem. Frarøvet før, under eller lige efter fødsel. Gud hvor jeg føler med dem.

Bitten sagde ...

Kære Majsemor

Der er flere kram på vej her sydfra. Jeg glædes sådan over dine indlæg, uanset hvor ondt mange af dem har gjort at læse på det seneste. Jeg glædes over din vilje og kloge livssyn. Det er et fint motto du har. Og det er fantastisk at du midt i alle de følelser der må rive i dig og dine nærmeste formår at tænke og skrive så klart og fremadrettet.
Jeg håber alt det bedste for din og familien fremtid også.

Kram Bitten

Christina sagde ...

søde søde du. du er aldeles enestående, og det er så smukt at følge dine tanker.

jeg ønsker jer alt det bedste, og ved at det kommer til jer. i en eller anden form.

og så håber jeg at du en dag finder vejen til ligustervej, så jeg kan give dig en "rigtig" krammer.

kh C.

Majsen sagde ...

Bitten: Danke schön. Og dagen i dag er en af de gode. Glæder mig til, at forholdet imellem de gode og dårlige bliver til 2 gode og 1 dårlig. Lige nu syntes jeg det er omvendt.

Når nu du ikke kan bruge klippekortet, vil jeg lige selv bruge det :-) Mit hus trænger.

Miss M: Altså nu tuller jeg jo rundt herhjemme, så du kan bare sætte en dato. Så møder jeg op til noget af dit gode kaffe. Håber at tudefjæset så ikke lige dominerer den dag. Jeg kan godt blive træt af det skal jeg sige dig.