onsdag den 6. februar 2008

Jeg skulle ikke skrive flere blogindlæg i dag. For mit glade jeg skulle stå og blinke for sig selv.

Men jeg må ytre mening om pigebande vold. Jeg fortvivles og harmes. Kan ikke rumme begrebet og rumme udøvernes hensynsløse gerninger. De ar og frygtelige sår som ofrene går rundt med. Hvad sker der for piger på 14-16 år? Hvor blev forsigtige forsøg på at bevæge sig over i en light form for voksen verden af? Det her er jo hardcore. Har udøverne ikke voksne forbilleder der lærer dem om etik, moral, opførelse og generel opdragelse?

Er jeg gammeldags når jeg postulerer, at en pige på 14 år ikke skal rende rundt med al den frihed til rådighed som hun tilsyneladende ikke magter? Kan unge piger slet ikke tænke længere? Kan de end ikke sætte sig i ofrets sted? Har piger i den alder slet ikke ting de skal? Ting de skal beskæftige sig med, så de får base i livet? Altså da jeg var ung skulle vi både gøre rent derhjemme, passe vores efter-skole-arbejde, lave lektier, gå til sport og drikke saftevand på vores værelser - incl. venindefnis.

Noget helt andet: I dag starter kinesernes nytår. I år er rottens år. Ja tak -det har jeg ligesom fundet ud af. Sidste år var grisens. Marcipan grisens fristes jeg til at sige. Sidste år var lidt marcipan agtig i forhold til nu. Det er virkelig til rotterne so far.

Ingen kommentarer: