mandag den 11. februar 2008

Dengang og nu.

Herhjemme valgte arvingen så at vågne kl. 05 og bebudede, at han var sulten. Vi har ikke sovet siden. Derfor tidlig i badet i morges. Da jeg stod og smurte creme i ansigtet, læste jeg lige bagpå: Clinique Inc. - New York, N.Y - 10022.

Ja det ved jeg sku da godt. For jeg har jo selv været der. Pludselig væltede savnet om den tid op i mig. Dengang hvor jeg sad hos Estee Lauder headquarter i N.Y. og talte med designchefen for både Estee Lauder og Clinique. Skulle indfange ordren på inventar til deres salgssteder i Østeuropa. Fik den. Sad på 40. etage med panorama view over Central Park.

Gik derfra til Elizabeth Ardens hovedkontor. Ind af den røde dør. Fik også ordren der.

Videre til Calvin Klein for et møde. Ingen ordre med det samme, men vi mødtes ofte sidenhen. Her, der, i Tyskland, England og Holland. Vi klingede godt, men fejlede i produktionen. ØV BØV.

Hoppede på flyet og til Seattle. Møde med Starbucks. Mødtes efterfølgende ofte med dem i London på kontoret der. Fik ordrer med hjem.

Det var en fed tid. Fedt at få daglige Fed Ex forsendelser med tegninger på butiksindretninger for de helt store firmaer. Spændingen når ordren blev leveret. En sidegevinst var, at få kæmpe julegaver fra mine kunder. Jeg havde make up og parfume (havde på et tidspunkt 37 parfumer) til mindst 10 år hvis altså holdbarheden havde været så lang.

Men jeg havde også stress. Meget af det. Vidste det ikke. Det fortsatte, men bare i andre firmaer incl. mit eget. Har rejst meget i Europa, Østen samt USA ifbm. arbejde. Den sidste tur gik til Shanghai og den kom jeg hjem fra for præcis 4 år siden i dag. Hurtig derefter blev store drengen undfanget og SÅ lærte jeg at drosle ned. Super glad for livet i dag og vil på ingen måde bytte. Men.............engang imellem kunne godt bruge bare lidt af spændingen fra dengang i New York. Bare en lillebitte smule. Lidt mere, end at læse om det bag på min ansigts creme.

4 kommentarer:

Bitten sagde ...

Majsemor du er så klog at læse!
Man burde kunne få dig på recept!
Du virker som et menneske der i den grad forstår at tage nogle vanvittigt kloge beslutninger på de helt rigtige tidspunkter.

Jeg kan godt følge dig, når du føler det der lille stik af "engang..."

Engang boede jeg i KBH levede spartansk og fuldt ud mens jeg forfulgte min drøm.

Nu balancerer jeg på grænsen af et usundt stressniveau, lever stadig spartansk og drømmer om opleve at mine børn udleve deres drømme.

Den samlede pakke er hverken værre eller bedre end dengang. Bare anderledes.

Men ind i mellem stikker det også lidt i mig. Andre gange svælger jeg i min lykke og velsignelse i livet.

Stort kram og tillykke med dine kloge beslutninger

Majsen sagde ...

Jeg må have haft dig som lærer Bitten - i at være klog altså.

Beslutningen var livsnødvendig, hvis jeg skulle have liv nok til både mig, og ham i vente. Men det er så vildt at vågne op og erkende. Fedt bagefter. Også selvom "engang" stikker lidt. Det er nok det pokkers forår, der river i flere sanser end godt er.

Men syntes de der trips, down memory lane er gode. De minder os jo om hvem vi er i dag. Så er det bare lige, om vi ønsker at være den i spejlbilledet. Jeg har det ok med mit - med alle de erfaringer og oplevelser der ligger bag. Og jeg er slet overhovedet ikke færdig med at opleve.

Anonym sagde ...

Lyder som en helt fantastisk tid med oplevelser og udfordringer. Kan næsten sætte billeder på din færden rundt i N.Y :o)

Men hver ting til sin tid, som du også måtte sande. At stå med ansvaret for et andet menneske flytter ofte på ens prioriteter.

Men man må gerne mindes ;o)

Majsen sagde ...

Perle: Ja det var en både god og dårlig tid. Bestemt gode oplevelser. Men at rejse rundt meget af tiden koster. På mange områder. Ude godt - men hjemme er nu suveræn bedst.