fredag den 22. februar 2008

Når der mangler en dag

I weekenden skal drengen have legekammerat på besøg fra børnehaven. Han har 3 små - og helt uundværlige - venner. Når han vågner taler ham om dem. Han fortæller om, hvad han forestiller sig de skal foretage sig af sjove ting. De krammer hinanden når vi kommer derhen. Igen når vi forlader om eftermiddagen.

I dag siger han: Mor er det i dag, at Sebastian kommer og leger? Jeg må fortælle ham, at det først er om 2 dage - nemlig på lørdag.

Og i dag torsdag skal jeg have gjort hus rent (syntes den situation indfinder sig ret ofte herhjemme. Hvor filan kommer det støv fra?). For i morgen fredag vil jeg bage, så der er friske sandwich boller til drengene. Bage chokolade cookies som herren kan få med til de slik hungrende piger på arbejdet. Noget friskbagt rugbrød er også i tankerne. Der er også frisør besøg fredag eftermiddag.

Men hallooooooo - der ER jo fredag i dag. Jeg ved ikke hvad det var for en dag, der fuldstændig forsvandt for mig i denne uge. Jeg syntes pludselig jeg har travlt. Og bageriet? Tror på, at supermarkedet har noget brød til os.

P.S. - der varsler i øvrigt nye tider for os pr. 1.4.08. Jeg dirrer for at skrive om det. Men må lige vente lidt endnu.

10 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

... uuuh spændende med det der 1/4-08 - jeg ventede også spændt på sms igår aftes... Glæder mig til at høre mere!

Majsen sagde ...

Frøken: Sorry jeg ikke fik skrevet. Lige pludselig var klokken midnat og jeg kom i tanke om den sms.

Vi afventer lige noget papirgang du ved. Opfølgning sker.

Maomis sagde ...

Venter i spænding ... og gætter stille for mig selv – mon det har noget at gøre med et nyt hjem?

Håber ikke du stresser over de der boller, cookies og rengøring. Jeg forsøger stadig at overbevise mig selv om at det ikke er det der betyder noget. Drengene er sikkert lige så glade for boller fra supermarkedet, bare mor er glad og ikke stresser.

Lotte sagde ...

Spændt på at høre, hvad de nye tider betyder :-)

God weekend!

Majsen sagde ...

Maomis: Mit hjem er min borg. Det forlader jeg/vi ikke. Hmmmm - hvad mon det er?

Og nej - drengene tænker ikke over, om bollerne kommer herfra eller fra en plastik pose. Stress gider jeg ikke - det har jeg prøvet. Jeg vil bruge min tid på, at kaste mig ned og lege med dem - hvis altså de gider. Tror det ikke - der foregår hemmeligheder bag døren i en alder af 3 år.

Majsen sagde ...

Lotten: det bliver godt - det lover jeg.

Selv go weekend.

Sebastian sagde ...

Ja det er frækt, når nogen sådan piller dage ud af kalenderen, eller putter en ekstra dag derind, så man bliver helt forvirret af ikke at have weekend endnu f.eks. ;)

God fornøjelse med børnebesøget-

Og kan du ikke lige sige til ham Sebastians forældre, at det er noget rod... jeg bliver så forvirret, når folk kalder på deres lille Sebastian :-)

Majsen sagde ...

Seb: Jeg kan forsøge mig hos Sebastians forældre. Men har en fæl mistanke om, at det ikke rigtig nytter ;-)

Anonym sagde ...

Spændt på at høre hvad den 1/4-08 handler om :)

Majsen sagde ...

Perle: .........det indbefatter bl.a. noget med en ny bil. OG NU MÅ JEG IKKE SIGE MERE. Jeg er en skovl til at holde på sådan noget. Andre kan sagtens betro mig ting uden der kommer videre. Men sådan noget her - uhhhhhhh. Jeg er også typen der dirrer efter at fortælle herren hvad jeg har købt til ham i fødselsdagsgave. For jeg syntes det er SÅ spændende.