onsdag den 20. februar 2008

Dårlig nattesøvn

Årh hvor jeg hader det. Når jeg oplever, at jeg er der men i en udgave hvor jeg slet ikke er med. Når alting er en stor tåge. Der bliver talt højt til mig: kom nu - kom nu... Jeg ser farverne i en grumset udgave: skrig orange og hvid. Jeg hører det siger biiiippppp - noget der pumper om min arm og andre dimser der stikker i mig. Ligeglad - kan alligevel ikke være med. Gør hvad I vil.

Badet i sved. Kommer lidt til mig selv. Ser det orange og hvide igen, men nu med mænd i. Ambulance mænd. Der står ind over mig og nørkler rundt med mig. Manden min der sidder med det vildt bekymrede blik og kigger. Siger: skat kom nu - du skal drikke noget sukkervand. Du kan godt. Ellers tager de dig med på hospitalet. Læger fra lægeambulancen der også dukker op. Sprøjter i mine årer. Vildt postyr.

Jeg hader at vågne op og erfare, at jeg har haft et insulin chok. Midt om natten. Der er der de kommer. Man er baldret dagen derpå. Ambulance rapporten på bordet vidner om nattens udspil.

Og det var så min nat. Håber din var bedre.

10 kommentarer:

Lotte sagde ...

Puha, det lyder ikke rart!
Men så er man glad for at man ikke lever i et U-land, hvor diabetes kan være dødbringende.

Håber din dag bliver meget bedre end din nat!

Lotte sagde ...

PS: Er du med på udfordringen? Lillesøster er allerede hoppet med på vores Chris MacDonald-vogn :-)

Majsen sagde ...

Lotten: dit tossehoved - det er mig der er med på vognen.

Min dag er faktisk fantastisk so far. Men sorggruppe om lidt. Den stjæler nok noget opmærksomhed. Så er det godt jeg har trukket vejret dybt - og længe.

Anonym sagde ...

Først troede jeg du beskrev et mareridt. Så indså jeg, at det gjorde du - men et virkelig et. føler med dig.

Frk. Maj sagde ...

åååh nej!... Det er jeg dæleme ked af at høre, at du har haft "besøg" i nat... Men de tog dig ikke med vel? Håber ikke lille mand opdagede noget...

Kram

Frk. Maj sagde ...

forresten... hvad er det for en udfordring?

Majsen sagde ...

Perle: Ja det er faktisk som at opleve et live mareridt. Øv'ser.

Frk.: Drengen sov sødt fra det hele. Og jeg blev hjemme i seng - heldigvis. Anstrengte mig virkelig også for, at overbevise dem om alt mulig. Til sidst lykkeds det. Men må have været sjovt i starten, hvor jeg ikke havde styr på talen, og øjnene fløj rundt i hovedet. Der troede de ikke meget på mig.

Kig hos Lotten efter udfordringen. Den er cool nok.

Maomis sagde ...

Hold da helt fast, det var da en fæl nat. Til at starte med troede jeg også at det måtte var et mararidt, pga en tidligere oplevelse, du beskrev, indtil jeg fandt ud af at det helt og aldeles virkelighed. Håber du er frisk og ovenpå igen.

Majsen sagde ...

Maomis: jeg er bestemt ovenpå igen. Dette var ikke en af de helt fæle ture. Eller dvs. det er det for omgivelserne. Manden min hader når jeg kramper helt sammen. Jeg selv aner det ikke. Men havde det ikke så skidt i går, som tidligere oplevet.

Lotte sagde ...

Ha Ha, silly me! Det er heller ikke til at holde styr på jer majser ;-)

Glad for at du vil lege med.