tirsdag den 26. februar 2008

Min pilot

Forrige indlæg omhandlede bl.a. at drengen skulle "ud og flyve i dag". Det har været kæmpe oplevelse.

Han har været i U-I-SA - det vi andre kalder USA. Været piloten samt kuffertmand. Spist burgere på "ressurand" (restaurant) i børnehaven og lært så mange ting. Han sidder i fantasi flyveren nu og har gang i noget med tjeklister og prøver samtidig, at holde styr på lufthullerne. I hans fine uniform. Som han fandt i mit klædeskab. Altså ikke meget uniform over det i min verden - men bestemt i hans. Men flot - det er han - min helt egen lille pilot.


10 kommentarer:

Maomis sagde ...

Skønne unge! Elsker den fantasi de små størrrelser kan lægge for dagen. Fantastisk! :-)

Anonym sagde ...

Hvor er det bare en super god idé, de har haft der i børnehaven. Det synes jeg er super pædagogik :)

Anonym sagde ...

Meget fint cockpit han har dér - flot kaptajn, må jeg sige. Herlig med go' fantasi og hatten af for pædagogerne for en rigtig god idé :)

Rimkogeren sagde ...

3Herligt -
Detudløser erindring om en gang for længe siden.
En lågkiste, en sildetønde, et kosteskaft og andet, som er glemt,
var mit krigsskib. Jeg ilede til undsætning og reddede ene mand den allierede flåde fra et svidende nederlag til de grimme tyskere.

Anonym sagde ...

Fantastisk ide og jo lige i vinkel når han leger videre hjemme :o)

Majsen sagde ...

Maomis: han lever i en fantasiverden dagen lang. Lige pånær når han skal sove - så er han meget opmærksom på virkeligheden, samt at den ikke behøves at eksistere.

Frederikke: Ja det har sgu nogle guldkorn deroppe.

Margrethe: Med tape kommer man faktisk langt - fik tapet noget lego værk fast på trappen. Cockpittet fuldendt. Minder om standarden på en russisk flyver syntes jeg....

Rimkogeren: Fik du så reddet flåden ene mand, eller havde du usynlige kæmpere med i slaget?

Perle: Stort set hver dag, er en fortsættelse af den leg han stopper i børnehaven. Det kan være svært lige at gribe tråden og finde ud af, hvad det er de har leget. Men denne var temmelig gennemskuelig. Den kunne godt gå hen og vare mange dage - legen altså.

Alphafeen sagde ...

hehe...cute!

Lotte sagde ...

Dejlig, dejlig unge!!!

Anni Albæk sagde ...

Fantastiske pædagoger. Sikken en fantasi og et overskud de viser ved sådan at "rejse" med ungerne. Det er jeg glad for at høre, hvor flere og flere at vores gode og uundværlige pædagoger, lærerer osv. går ned med stress, fordi tiden er for kort.
Og ungerne - de får minder for livet.

Majsen sagde ...

Alphafeen og Lotten: Jep - han er min og vores suveræne helt.

AnniLouise: Vi priser os også lykkelige over deres måde at være på. Men stress og sygemeldinger er desværre også hverdag i vores børnehave. Selvom vi forældre intet mærker til det - børnene sikkert ej heller.