lørdag den 24. maj 2008

Weekend so far

En dejlig rolig dag sammen med søster, mand og barn på terrassen. Drengene har arbejdet lidt med nogle fliser i et redskabsskur og vi fik sol. Bryllup også iagttaget. Jeg tror jeg er lidt royalist når alt kommer til alt. Kan ihvertfald godt lide at se det.

Drengen afhentet i morges fra børnehaven. Ups - vi glemte ham sørme i går eftermiddag. Så var det da vores held, at der var arrangeret overnatning og rumraket tur til de små derovre. En træt dreng der kom hjem. Meget træt blev der sagt.

Inden vi skulle afhente kunne vi konstatere at der har været forsøgt indbrud her i nat/tidlig morgen. Min mand hørte godt noget, men vidste bare ikke hvad det var. Troede det var mig der puslede rundt da jeg ikke lå ved siden af i sengen. Jeg var derimod var rendt i gæsteværelse tidligere på natten som følge af massive og uophørlig snorkelyde. Han fandt mig og tog derfor ikke nærmere notis af puslerierne. De må derimod have hørt ham kalde på mig og forstyrret i deres gerning. Men det er da lidt scary - hvad nu hvis de kommer tilbage??? Sådan noget kan godt gøre mig bange.

Lidt scary var også udstillingen på Aros med Shirin Neshat, som jeg akkurat lige nåede at se inden den slutter på søndag. Var derinde i går. Scary fordi det er skildringen af 5 kvinders kamp for frihed og overlevelse i Irans demokratiske, religiøse og socialt udgrænsende samfund. Den tiltalte mig meget den udstilling - film om man vil. Godt med et årskort, for i går var der også fernisering på ny udstilling CENSUR, som vi nu også skal have set. Vi er ikke så fine at vi er inviteret med til åbningsfester og det er fint med mig. For der var nogle der følte sig meget overlegne i det selskab, at tyde på deres svansen rundt om på resten af museet. Den type mennesker og jeg har som regel meget lidt tilfælles.

Nu dufter jeg kaffe brygget på friskmalede bønner.

Ingen kommentarer: