onsdag den 21. maj 2008

"Rask" igen

Lå spændt som en flitsbue på den tandlæge briks. Forstod slet slet ikke hvad han mente med, at han vist havde været lidt for generøs med hans aircondition i rummet. Jeg havde rigelig varme og rejste mig da også med en lidt klam ryg.

Skaden var den, at der var et hul i den forulykkede tand (hvilket jeg intet før har mærket til) og derfor var den svækket. Mit gulerods angreb på tanden udløste knækket og derfor var den åben ind til noget rod værk. Men ingen rodbehandling eller noget - bare en opbygning af det der var faldet af. Det hele tog 15 minutter (uden smerte pga. god bedøvelse) og jeg måtte endnu engang sande, at han er verdens bedste tandlæge. Det skal jeg også bare huske, når han sender mig et brev med indkaldelse til eftersyn. Jeg "overså" lidt med vilje den sidste og over et år siden, at jeg sidst var i stolen. Det er dumt når man sådan kaster op og efterlader tænderne i daglige syrebade, som han sagde. Også selvom man er god med en tandbørste. Gravides tænder er lidt mere udsatte og skrøbelige end andres.

Nu må jeg virkelig se, at få overvundet den der tandlæge skræk. For han er jo god nok.

I øvrigt - der er ski da kun en tandlæge der sætter en tube tandpasta i døren som dørstopper....!

5 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

Godt du slap for rodbehandling - selvom sådan en omgang (på mere end 1 tand) kan kurere enhver tandlægeskræk skulle jeg hilse og sige...

Efter de omgange med div. behandlinger er min skræk næsten kureret. Jeg har også århus' bedste tandlæge tror jeg (og dyreste :(... ) ..

Majsen sagde ...

Ja tak det var dejligt. Men dengang jeg fik en rodbehandling burde jeg have været kureret. Men tilsyneladende ikke overbevisende nok. Men denne gang - der tror jeg at jeg bed på. NU er jeg tro overfor min tandlæge.

Nope - min er den dyreste....:(

Maomis sagde ...

Ha ha ... den var god – en tube tandpasta! Godt du er rask igen. Smerte er da det værste.

Bambi72 sagde ...

Aiii hvor træls... Godt at du har en god tandlæge....
Jeg kender alt til den der tandlægeskræk....

Anonym sagde ...

Jeg vil sige omvendt af frk. maj - en rodbehandling, bare på 1 tand, kan forstærke tandlægeskrækken. Jeg er sikker på, at det var det som gjorde udslaget hos mig.

Men heldigvis slap du, og forhåbentlig har du ingen smerter længere.