tirsdag den 13. maj 2008

Tagged

Jeg er blevet tagget af Sebastian og følger den op nu:

At slå op i den nærmeste bog på side 123 finde den femte sætning og så citere de kommende tre sætninger.

Det i sig selv ingen problem, men kommer lige et par ekstra linjer på førend der kommer lidt substans. Håber det går an i legen Sebastian.

"Hej Anders. Hvordan står det til?"

Han ignorerede spørgsmålet. Hun havde haft utallige af denne slags samtaler.
Vera så sig selv i spejlet med telefonrøret mod øret. Spejlet var gammel og slidt med mørke pletter i glasset, og det forekom hende, at hun selv havde en vis lighed med dette spejl. Håret var slidt og gråt, her og der med mørke nuancer af den oprindelige hårfarve. Stramt tilbageredt frisure, som hun plejede selv at klippe med en neglesaks foran badeværelsesspejlet. Ingen mening i at smide penge ud til frisør.

.............

Bogen min er Camilla Läckberg's Isprinsessen, og virkelig en fantastisk fængende en af slagsen. Nu må jeg igang med efterfølgeren om Erica og Patrik Hedström's efterforskninger - nemlig Prædikanten.

Joh - bøger er det faktisk blevet til efter lang stilstand på den front. Men hvor skønt at komme igang igen. Det tager rundt regnet 2-3 dage at få gjort has på en bog i øjeblikket.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

De svenske forfattere kan jeg bare ikke fange interesse for. Bla. Stieg Larsson, som mange skamroser. Jeg har forsøgt med den første i triologien, men gaaab, jeg måtte give op.

Hvad går 'legen' så i øvrigt ud på? Bare at skrive de 5 linier?

God onsdag :o)

Sebastian sagde ...

Hej Perle

Ja, at skrive de 3 linier ;) i den nærmeste bog, skrive hvad det er for en bog, og sende legen videre til 3 andre ;-)

Husk at skrive i kommentaren, hvor du blev tagget, at du har taget den videre.

Og så skrive reglerne i din postering

Du kan se "reglerne" hos mig og hos Patrick, som jeg fik den af, og som jeg linkede til i min postering.

Majsen sagde ...

Perle: Jeg har endnu ikke været igang med Stiegs bøger, men mange er jo fuldstændig lamslået af dem. Egentlig er jeg ikke sådan til krimi gåder, så noget overrasket over at jeg til trods alligvel blev tryllebundet. Mon det er hormonerne :-)

Min venindes mand har skrevet en krimi som lige nu verserer på forlags stadiet. Men sikkert er det, at hvis den klarer nåle øjet så må den hjem på min reol, og videre derfra til en form for indånding.

Selv den skønneste onsdag til dig.

Majsen sagde ...

Seb: godt at du lige fik trukket legens regler op, når jeg ikke gjorde :-)

Men jeg glemte jo helt at tagge andre. Jeg er vist en dum lege kammerat.....

Sebastian sagde ...

Velbekomme

Du er da en sød legekammerat.... ;-)

Du kan da sagtens nå at tagge nogen endnu - og nu behøver du vel kun to, for Perle har da vel selv taget tråden op :-)

Sebastian sagde ...

Men det er selvf lidt svært at vide, om Perle tager legen op, når hun? ikke har et link til en blog ,(

Anonym sagde ...

Seb: Jeg har da et link, var bare lidt doven da jeg skrev :o)

Og Majsen skal altså selv tagge andre.

Ps. jeg er ikke et rigtig godt emne, da jeg som regel ikke får det gjort. Lige som med kædebreve - de ryger ud omgående.

Sebastian sagde ...

@Perle: Tak for link, hmm, ja selvf skal hun selv tagge dig; og man skal jo kun være med, hvis man har lsyt og sådan - det er jo netop ikke et dumt kædebrev med trusler om ulykker og lign.
Kun en hyggelig leg.