fredag den 16. maj 2008

Bare på tværs

Min søn er på tværs næsten dagligt i øjeblikket. Vi har nu ikke nogle konflikter med det, men det kan godt give mig lidt søvnløse nætter.

Casen er den, at han har for vane at komme krybende ind i vores seng om natten. Det gør mig egentlig ikke noget. Hvis altså ikke lige det var fordi, at han ligger fuldstændig på tværs af det hele. Han søger som regel mod mig på den måde, at hans lille hoved skal ligge helt tæt på mit, som var vi velcro'et sammen. Resultat er, at jeg flytter mig mere og mere i løbet af natten og selv vågner sådan halvt på tværs i fodenden.

Nårh jah - man kunne jo bare flytte ham ind på midten igen. Og det bliver han også cirka 10 gange på en nat.

Har lige inspiceret ovenpå. Han var allerede krøbet derind. På tværs. Jeg tror også jeg starter natten ud med, at være på tværs. Så er der måske håb for en nogenlunde nattesøvn. Hvis herrens resultat af mandeaften (læs: grill og øl) sammen med ca. 20 nabomænd i skoven til aften resulterer i, at han er lidt "uligevægtig" i nat, er jeg ret sikker på at jeg hører mig selv sige sætningen: er du ikke bare rar at sove i gæsteværelset i nat. Jeg trænger nemlig til en god nattesøvn efterhånden. Og man er jo ikke på tværs for ingenting. Vel????

3 kommentarer:

anjoe sagde ...

Ren logik, og i øvrigt skal du jo ikke kun spise for to, men også sove for to ;-)

Susanne sagde ...

Sådan en lille natteklæber har vi også haft. Da vi mente at det måtte være nok, satte vi weekendsengen op for enden af vores seng. Når han så kom ind blev han smidt i "buret". Efter lidt tid var det slet ikke spændende at komme mere og jeg fik min skønhedssøvn igen.

Majsen sagde ...

Anjoe: Du kan tro at jeg skal sove for 2.

Susanne: Idéen er ikke helt dum. Vi skal ihvertfald have ham vænnet fra inden lillebror/lillesøster kommer. For den lille skal have lov at have pladsen v. siden af sengen. Men 2 børn tror jeg ikke lige levner meget søvn til en træt mor.