torsdag den 8. maj 2008

Alle i deres rette es

Jeg har været i cirkus med drengen i dag. Fantastisk set fra børnehøjde. Altså 1. halvleg. Mere kan jeg ikke tale med om, for hans tålmodighed rakte ikke til 2 af slagsen. Der var også lige 1 times venten forud for forestilling, samt faktum at han havde rendt på cirkuspladsen hele dagen med børnehaven og set dyr.

I morgen er det forældrenes tur til at gøre noget der lige er i vinkel for dem. Nemlig alene aften med slentren rundt i Århus C, finde et lille godt sted at spise, trisse videre for en is, en kaffe osv. Jeg fornemmer bare, at stemningen i byen vil være rigtig skøn i morgen. Folk går på lille pinse ferie, vejret er godt, tøserne er smukke, aftenerne er efterhånden lyse og afslapning sænker sig over den lille by.

Jeg har en mission i morgen. Sætter min bil lidt udenfor midtbyen (vi har jo i forvejen honeys bil holdende derinde, så han giver helt sikkert et lift til bilafhentning senere) - nærmere der hvor min mor bor. Tager gåturen ind til byen gennem skov og langs vand. Jeg kan få tårer i øjnene over hvor skøn skoven er i øjeblikket. Nu kan kvalme simpelthen lige vove på, at ødelægge min dag. Den har hærget fra en gim side i 3 dage nu, så den må også gerne gå på pinseferie.

Pinsen byder på noget samvær med dejlige mennesker, udeliv, håber på noget strand og sandslotte, aftener under terrasse varmer og ellers bare hygge og nyde.

Nu skal der tages mavebillede............uuuaarghhhh......!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg kan næsten dufte skov og by her foran min lille pc så godt som du beskriver det rigtig god dag

Anonym sagde ...

nå ja jeg fik ikke lige lov til at give mig tilkende !!
Men det var mig selv, Kolding og omegns superbilist der lige skrev der

Frk. Maj sagde ...

Håber virkelig ikke kvalmen viser sit grumme ansigt idag.. Du SKAL bare ha' den tur igennem skoven og langs vandet - så fantastisk flot!

Go' tur iaften :)

Majsen sagde ...

Super bilist: Nu hvor du selv har givet dig den fine titel, tror jeg at jeg stiller mig i Koldings gader og hepper på dig til køreprøven. Det er mig med sørøver flaget. Det må jeg godt låne af sønnike.

Ja - jeg tror også det bliver en skøn i skov og by.

Frøken Maj: Skal vi så går tur i skovløgene en aften i næste uge? Vi har jo en aftale. Jeg gir is bagefter.

anjoe sagde ...

De bedste ønsker for at dagen bliver mindst ligeså god som du forventer ;-)

nb. Han er godt nok køn, ham Jeres knægt, og god til at hygge sig med mor...

Majsen sagde ...

Anjoe: Jeg tror det bliver så hyggeligt i aften.

Og tak for ordene om sønnike. Han ligner hans far, så jeg er et stk. heldig kvinde at have sådanne nogle pæne mænd i mit liv :-)At de tilmed også har stinkende skønne personligheder begge to, fuldender jo det hele.