tirsdag den 13. maj 2008

Pink, rød eller bare lyserødt?

Lille dreng der leger ude hele pinsen, næsten til solen går ned = træt lille menneske. So far sovet i 14 timer og ved selvsyn har jeg lige konstateret at det endnu ikke er tid til at trykke på hans "on" knap. Mon "off" knappen har sat sig fast?

Men fantastiske dage i solen, haven, ved vandet, med gæster, legekammerater, grill, vandmeloner, kølige drikke, blomster, lugning, atjuh'er i stride strømme fra min side, kolde brusebade, grin, grin og atter grin, is et par gange daglig og en overrasket mormor. Joh - vi har hygget har vi.

Det er vist mit held, at der lige skrues lidt ned for sommeren i dag, for min dag er startet med noget så elegant som kvalme i yderste stadie. I en grad så jeg tænkte, at hvis ikke det stopper så kommer babyen ski med op. Men den blev og hvis ikke det var for bulen på maven, havde jeg haft en yderst flad mave nu. Men jeg har bare en flad og træt krop lige nu. Den er vist ikke til meget andet end små nullen rundt omkring idag. Tror også, at min "off" knap har sat sig fast.

Mens jeg så sidder her og skriver, vågnede drengen. Med dagens kommentar i baglommen: mor - Sigurd har mørkt hår. "Jah - og hvad farve er dit så?" siger jeg. Han kommenterede, at hans er lyst. Da jeg spøger til både min og faderens hårfarve, svarer han også lyst. Jeg bryder lidt ind og siger, at hans far jo også har lidt rødt hår, men at det ikke er helt rødt.

Så kommer guldet: "har farmand så lyserødt hår"???

6 kommentarer:

Sebastian sagde ...

åh, lød dejligt, lige på nær kvalmen. Godt, den blev dernede den lille.

Hmm, det med lyserødt hår, passer nok ikke liige faderen, tænker jeg.

Har du set, at jeg har tagget dig?

Majsen sagde ...

Orv Sebastian - jeg glemte vist i min opremsning at skrive, at jeg slet ikke har læst blogs. Men nu har jeg set den, og du kan tro den kommer på om lidt når jeg kommer hjem fra lægen + diverse andre små gerninger.

Faderen grinte af det lyserøde hår. Som han sikkert vil sige, er det da bedre end at blive kaldt for jordbær hjelm, som han blev i barndommen. Men han er ikke sådan at hyle ud af den - han har altid mod replikker!

Sebastian sagde ...

God dag med de små gerninger ,_)
Glæder mig til at læse dine svar (husk at linke tilbage, så man kan følge tråden ;-)

Ah, sikke da et "kælenavn" han havde, stakkels mand.

Det er altså nogen gange sjove "spamstoppere", der er:

Hvad mon en "Feisb" er for noget?; men det er en bestemt type is med feer? Eller er det blandet dansk-engelsk, og hvad er det så for et b, denne fe er?

anjoe sagde ...

Efter i flere dage at ha' svævet på lyserøde skyer landede du lidt brat i dag, majsen, men med sådan en skøn knægt går det nok bedre nu ;-)

Majsen sagde ...

Sebastian: Så er der simpelthen et indlæg oprettet på opfordring.

Anjoe: Ja med sådan en guldklump skinner solen alligevel igennem. Igennem alt skulle jeg hilse og sige. Han ved slet ikke hvor meget han har fået mig reddet helskindet igennem.

Bambi72 sagde ...

Ha ha far med lyserødt hår....
Jeg vil se, jeg vil se ;-)