tirsdag den 6. maj 2008

Uden mening

Jeg savner min mindste dreng noget så eftertrykkeligt i dag. Kunne gå op og finde nogle af hans ting (dyne, svøb m.m.), men jeg kan bare ikke.

Når jeg tænker kan jeg mærke hvordan det var at holde ham. Kan sagtens mærke ham i mine arme.

Du er virkelig meget savnet lille dreng. Det skulle snart have været din helt rigtige fødselsdag, hvis bare du havde fået lov. Men din fødselsdag har desværre været og det gør mig ked af det. Jeg skulle have gået rundt og været meget svær lige nu. Ordnet de sidste ting inden fødsel og vidst, at det kunne være hver dag nu. Hver dag for din "rigtige fødselsdag".

I dag forstår jeg ikke helt meningen med det hele. End ikke, at vi skal fejre fødselsdag for din lillebror eller lillesøster om 6 måneder. Jeg vil se det før jeg tror på det. Hvis du kan lille mand, så send mig lige et eller andet i den rigtige retning. For det har din mor brug for i dag.

Elsker dig for evigt.

12 kommentarer:

Bitten sagde ...

Jeg er ikke din lille mand og jeg kan ikke sende dig hvad du har brug for søde Majsemor.

Men jeg kan sende dig en hel bunke varme og kærlige tanker.

Min tro - og den er meget personlig ikke ikke nødvendigvis forenelig med din - er at der ER en mening, uanset om vi kan se og forstå den eller ej. Det ER der. Og mere behøver vi ikke at vide. Vi skal tro.

Jeg tror du må TRO på at den fødselsdag om 6 måneder bliver en lykkelig realitet. Selvfølgelig må du have dage som idag - alt andet ville vidst være naturstridigt, men evig tvivl må du altså ikke byde dig selv. Tvivl er så destruktivt drænende.

Kram kram og kram og de kærligste tanker medsamt en plads til Jakob og hans mor i min aftenbøn idag.
Bitten

Anonym sagde ...

Søde Majse... havde du boet lidt tættere på så var jeg altså kommet fordi med den der sodavand... og en krammer... bliv ved med at tro, vi er så mange andre der også tror for jer og krydser alt hvad der kan krydses... det lykkes denne gang, det gør ikke savnet efter Jakob mindre det ved jeg godt....og jeg har ikke noget forstand på sådan noget psykologi, men jeg tror på at det er vigtigt at man giver sig selv lov til at savne....
pas godt på dig selv og the boys.

kærlig hilsen
Mette
www.tankehal.dk

Anonym sagde ...

Jeg håber snart jeg får en mulighed for at stikke til Århus. Så kan jeg give dig et kram.

Om 6 måneder skal du nok opleve endnu en fødselsdag. Og den vil give jer alle stor glæde og varme.

Kram og tanker.

Majsen sagde ...

Bitten: Jeg ved godt inderst inde, at der er en mening med alting. Engang havde jeg en kæreste/bofælle som viste sig at snyde mig på mange områder. Det fandt jeg ej heller mening i. Altså indtil jeg mødte min nuværende mand. Så gav det hele mening. Det var jo meningen at jeg skulle møde ham og få mine børn med ham.

Måske er "meningen" med Jacob noget jeg slet ikke har set endnu. Det håber jeg. Tak for omsorgen i dag/aften. Du er jo skøn Bitten og kram, kram, kram.

Mette: Ja Kolding kan virke så langt væk, men når først man er i bilen så går det ski snildt. Vi må se hvem der kommer først...! Så tømmer vi hele området for sodavand. Aftale.

Perle: Hvis ikke du kommer før, så er du hermed inviteret til fødselsdag om 6 måneder. Men vi skal da lige ses inden - ikk'?

Kram tilbage til dig søde.

Alphafeen sagde ...

....bare et kram og lys herfra!

Majsen sagde ...

Alphafeen: Tak. Men det hjalp også at gå i haven og grave nogle huller. Ligesom mænd gør når de sørger. Jeg fandt plottet fra deres verden og fik samtidig plantet/flyttet mine jordbær. Det gjorde godt.

Bambi72 sagde ...

MEGA Krammer og positive tanker og energi herfra

Maomis sagde ...

Kram og mange tanker.

Grønlandsposten sagde ...

Også kram heroppe fra.

Majsen sagde ...

Bambi, Maomis og Grønland: Tak skal I have. Det varmer.

Alphafeen sagde ...

ja jord virker også godt på mig :)....koooom nu lille kolonihave, den er lige om hjørnet!

Majsen sagde ...

Alphafeen: Får I virkelig ønsket om det lille hus opfyldt? Det er jo helt fantastisk hvis det går den vej. Tænk hvor meget du kan sysle rundt, men barnevognen står svalt under et træ og den lille sover sødt. Rar tanke - ikk'??