mandag den 26. maj 2008

Regnvejrs uniform

Det passer mig fantastisk godt med en regnvejrs dag i dag. Hvor jeg kan tulle rundt i bløde bukser (uden ret meget form) en en hygge bluse. Det behøves bestemt ikke ringe på døren.

Vi tussede rundt i formiddags, og luxus barnet blev først afleveret kl. 10:30. Også i bløde bukser (mor jeg vil have vores venne bukser på ligesom dig) og en ligeså blød bluse. Hvor er det mærkeligt, at vejret kan have indflydelse på hvor hyggelig og afslappet man kan føle sig. Min mand mener, at det optimale for mig ville være en heldragt syet af dyner. Han har faktisk ret. Jeg er sørme en vaskeægte hyggefis - ihvertfald i regnvejr og når det rigtig rusker om vinteren.

Men altså - jeg skal ud af uniformen senere. Til den der tandlæge igen. Min uniform er ikke egnet til offentlig fremvisning, selvom den klarede en tur til bageren. Men de er jo også vant til at se folk i slåbrok om morgenen (bageren fortalte mig i sidste uge hvor vi var til et fælles arrangement, at sommerhus gæsterne kan møde op i den mundering. Men hva - de har jo ferie), så jeg konkluderede at det gik nu nok.

Hvis nu jeg havde været til kaffe, ville jeg gå rundt med et krus i hånden for at fuldende min tilstand. Men kaffe og jeg er uvenner under graviditet. Vi skal nu nok blive venner igen. Jeg kunne ikke forestille mig andet, selvom det er ved at være et års tid siden vi sådan rigtig har talt sammen. Derimod er The og jeg venner. Men The er bare ikke ligeså hyggelig som kaffe og kan ikke helt få samme stemning frem.

Nå - man kunne da også gå i bad.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

En heldragt syet af dyner ?? jeg tror altså der kunne være penge i den ide?
Ville være PERFEKT til mig, klog mand du har der

Anonym sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt, som I har tullet rundt der i jeres bløde tøj. Jeg gad nu godt at se en kunde hos bageren i slåbrok, haha, men der er jo ikke langt fra tykke mænd i sutsko og joggingtøj - og det har jeg set.
For mig er en kop med dampende varm grøn the med jasmin indbegrebet af råhygge ;-)

anjoe sagde ...

Det mørke, regnfulde vejr frister til et krus the eller to, og vist også optænding i brændeovn ;-)

Slåbrok i bagerbutik kunne tyde på, at sommerhusgæsterne tidligere har været campister...

Jeg håber meget, at din tand bliver ordnet ordentligt i dag, og vil ønske dig en dejlig uge med/uden blødt tøj/brød :-D

Majsen sagde ...

Tankehallen: Det vil hermed sige, at jeg skal bestille 2 stk. eller hva'??

Madame: Jeg tror måske nogle har slåbrok på fordi, de forinden har taget en tur i bølgen blå. Den ligger nemlig svært tæt på bageren.

Anjoe: Jeg overvejede også brændeovnen. Det blev dog ved tanken. Tanden ordnet - del 1 ihvertfald. Ny tid om en uge. Av - det lyder som lommesmerter bagefter.

Eventyrlyst sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Grønlandsposten sagde ...

Regn og rusk opfordrer jo ligefrem til blødt hyggetøj, har faktisk lige selv investeret i lidt af slagsen!

Majsen sagde ...

Grønland: Er det ikke bare for hyggeligt med sådan en uniform? Selv siger jeg hurra for H&M samt Vero Moda's velour serier. Min mor har også forkærlighed for velour til børn, så hun har ekviperet drengen på det område. Øh - og moderen har også ekviperet ham - han mangler vist ikke noget. Vi elsker at hygge. og har masser af remedier til at fuldende :-)