fredag den 14. marts 2008

Payback time

Det er faktisk gået op for mig, at jeg aldrig nogensinde har prøvet at føle mig så udhvilet som jeg er i øjeblikket. Jeg vågner når jeg hører det lille menneske på den anden side af væggen. Stort set aldrig et sekund før. Veludhvilet. Aner ikke hvor mit vækkeur er - det er ikke aktuelt i øjeblikket. Vi tuller rundt om morgenen og hygger os. Han kommer i børnehave når han ligesom er klar - dog aldrig senere end kl. 10 (hvilket jo er stor luksus).

1.4. er det slut med den luksus. Der skal jeg genoptage arbejdet. Jeg forsøger virkelig nu, at nyde hvert et øjeblik - vi får jo aldrig disse stunder tilbage. Skal jeg på et tidspunkt hjem og tulle igen, er det forhåbentlig fordi der er et nyt lille menneske på vej. Men så ved man ligesom godt hvad klokken har slået - det er jo altså ikke afslapning, det med barsel. Sådan var min den første ihvertfald ikke.

Drengen var syg de første 3 måneder, uden der var nogen der tog til sig, at jeg påpegede det. Til sidst blev han dog indlagt og vi opholdt os på hospitalet i knap 14 dage. Han VAR syg, men det var så pokkers svært at nå igennem med mit/vores/hans problem, førend den dag vi mødte en kompetent læge. Det var frygteligt at blive mødt af den mur, når man faktisk vidste at man havde ret. Drengen havde et alvorligt svampe angreb i hele hans system og derfor skreg han før, under og efter måltiderne. Da først han fik medicinen og effekten af selvsamme, drog vi hjem med den baby som vi havde savnet de første 3 måneder. Vi oplevede de itense øjeblikket de andre talte om.

Jeg føler nu, at jeg får payback time for de 3 måneder vi ikke fik dengang. Vi leger, pjatter, tegner, bager, bygger, fantaserer, læser, synger og danser. Vel at mærke med en mor, der har tiden. Der er ikke lige noget der skal ordnes. Det ER klaret inden han kommer hjem. Så der er også kommet noget godt ud af hele situationen med Jacob. Hvor mærkeligt det end lyder.

14 kommentarer:

Maomis sagde ...

Kodeordet jeg skulle skrive for at få lov at sende denne kommentar var 'srnil'. Lige da jeg så det, troede jeg der stod 'smil'. Måske læste jeg 'smil' fordi jeg allerede sad og smillede over de skønne billeder af sønnike.

Det var en hård start I sammen måtte igennem. Ofte forstår jeg ikke hvorfor det skal være så svært at trænge igennem. Det kan da ikke være meningen!

Jeg håber du starter arbejde fordi du føler at du er klar til det og ikke fordi du føler du skal. Jeg har oplevet flere knække nakken på den konto – inklusive mig selv.

Gode tanker.

Majsen sagde ...

Sofie: Ja - endelig kom der smil på billederne dengang. Det var bare så synd for ham. Ja da også for os for den sags skyld. Jeg kunne eksempelvis ikke amme mere end 5 uger. Men han fik min mælk i 5 måneder. Det var hård kost at bruge 6 timer i døgnet på at malke ud. Dog glad for, at jeg gjorde det, den dag i dag.

Men man undres i den grad over manglende "medhør".

Mht. arbejde er det et både og...! Det er ikke rart at starte på det tidspunkt, hvor man egentlig skulle på barsel! Jeg håber i mit stille sind, at opleve noget med "2 streger", men tror det dog ikke. Skulle det alligevel ske, skal jeg ikke tilbage og det er nok den situation jeg også håber på....!

Alphafeen sagde ...

....lyder som dejlige dage pt :). Sikke en historie med svampen...underligt lægesystem vi har os!...tar det virkelg 6 timer at malke ud??? JØSSES!

Krydser fingre for de to streger...ellers får du jo heller ikke tid til at blogge ;)

Majsen sagde ...

Alphafeen: Det tog ihvertfald mig 6 timer, men jeg var også en vaske ægte ko, med mælk nok til tvillinger eller flere.

Ja - de 2 streger håber jeg på. Lige nu er de meget svage, så ved ikke om det gælder. Gid det gør, gid det gør.....! Vi har jo en aftale med det der barsels gave halløj du ved nok.

Anonym sagde ...

Ville skrive en hel masse, men det lyder bare forkert. Så vil sige, at jeg har læst og smilet. Kan forestille mig jer 2 hjemme i stuen. Dejligt.

Tanker og kram og 2-streger-på-vej-karma

Alphafeen sagde ...

HVAAAAAAAAADDDDDD kvinde...ER der 2 streger???? og du har ikke ringet til mig endnu?? (nå nej vi kender jo ikke hinanden ;)) 2 streger ER altså to streger no matter what...så ER der jo HCG i din urin...så skal det æg bare sætte sig fast!!! jeg testede positiv 5 dage før mens med en meget svag ekstra streg...men HCG fordobles jo hele tiden....ejjj. Jamen altså ER der en test m 2 streger (svage el ej???)

Maomis sagde ...

Er du gravid? Det er da helt vildt!! Altså helt vildt dejligt.

Alphafeen sagde ...

kkkooooom nu online....:)

Majsen sagde ...

Girls: Tak skal I have. Jeg er sådan i tvivl, men måske som Alphafeen siger. Den mangler at sætte sig ordentlig på plads. Måske er der en der har overtaget Jacobs værelse. Ihvertfald 3 test med svage streger. Jeg skal holde mig i skindet for at teste igen i morgen.

I skal helt sikkert nok få besked :-)

Alphafeen sagde ...

FUCK hvor fedt....hvor er du i din cyklus ligenu??
hehe jeg var ved at ruinere mig selv i tissetests...godt man kan få 2 for 40 kr i netto...

men 3 test m svage streger er altså = gravid lige nu!!

Majsen sagde ...

Alphafeen: Ja jeg ved det knap. Det er jo 8 uger siden i dag at jeg fødte Jacob og derefter lidt tid på, at komme tilbage til normal igen. Men jeg burde altså være 2 dage over tid idag. Men ved jo ikke hvor lang tid kroppen tager for, at komme helt tilbage i rigtig rytme.

Jeg vil gerne tro på det, men tør ikke helt. Og hvis det ikke bare er en aprilsnar, så kommer frygten. Den må jeg så arbejde med.

Alphafeen sagde ...

....to dage over tid...tror ægget sætter sig fast ca 8 dage efter befrugtning såååååå men ved ikke om der kan være rester af Hcg fra graviditeten før...har du taget nogle test efter fødslen der var negative?

Jeg tror på det!!!...og nu skal du nok få fred for mig resten af dagen :)
Pas godt på dig selv, kæmpekram herfra

Majsen sagde ...

Alphafeen: Jeg håber ikke at det er rester fra Jacob. Det tror jeg faktisk ikke, at man kan.

Det bliver en laaaanng weekend at komme igennem hvad det angår. Men ikke skuffet hvis ikke det går.

Go weekend og øllebrød til dig. I øvrigt - når først kæresten ser dig og lille trold spise øllebrød sammen om et års tid, så følger han måske trop. Om ikke andet, så for at være med i øllebrøds-indsmørings-konceptet.

Anonym sagde ...

Åhhh majsen, må den bare være der nu. Jeg krydser fingrer, tæer og hår for det her.

Kram kram.