mandag den 3. marts 2008

Kendt med de kendte

Jeg fik en kommentar omhandlende noget jeg præsterede for mange år siden.

Jeg husker ikke helt årstallet, men i starten af 1990'erne. Arbejdede i Salling stormagasin i Århus med noget indkøb og ekspedition under kolonial afdelingen. Stod en fredag aften i tobaks afdelingen.

Der kommer nogle unge fyre hen - sådan lige før lukketid. Mit fokus var lidt på, at jeg skulle ud med nogle piger og feste den aften. Humøret fejlede bestemt ikke noget. Den ene af de unge fyre kendte jeg godt. Men kunne ikke helt placere ham i min bevidsthed. Pludselig kom det til mig, at det da var ham jeg læste sammen med på merkonom studiet i økonomi og regnskab. Vi havde fået en lidt fæl opave for som jeg ikke helt kunne greje.

Spurgte derfor, om han havde fået styr på den opgave. Et eller andet skulle jeg jo sige - vi kendte jo lidt hinanden. Altså sådan på "hej og hvordan går det" stadiet.

Den unge mand siger, at han ikke lige er klar over hvad det helt præcis er for en opgave jeg mener. "Jammen den i virksomheds økonomi" siger jeg. Han må blankt erkende, at det fag læser han ikke. Men han læste da godt nok på uni.

Nå men undskyld - du lignede bare en jeg går i klasse med, fik jeg så sagt. Alle kan jo tage fejl. Men no hard feelings. Den unge mand fik hans cigaretter - de skulle også i byen. Det kunne da være at vi sås....(tænkte jeg - sagde det ikke. Han var lidt sød). Da han skulle betale fik jeg dankort. Her gik det op for mig hvor stor en idiot jeg havde været. Det var kronprinsen. Med uglet hår, slidte bukser og sweater. Jeg kunne slet ikke genkende ham på den måde- altså udover at jeg da godt kendte ham.

Her gik jeg og troede, at vi gik i klasse sammen. FLOT majsemor.

Need I say, at jeg blev rød i hovedet og min historie fortalt mange steder. Det var lige før de klappede af mig i kantinen.

Sådan går det med mig og kendte. Jeg hilser bare på dem i flæng - jeg kender dem jo ganske udemærket. Indtil sandheden går op for mig.

P.S. - der venter en ny historie om en mand i lufthaven. Men den må I få senere.

13 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Hahahaha... Hvorfor har jeg aldrig hørt den historie før?
Jeg rødmer helt på dine vegne.

Jeg kan næsten ikke vente, til vi får den næste historie.

Anni Albæk sagde ...

Ha ha ha - jeg er flad af grin. Kender nu andre, der har lavet samme fejl, også med kronprinsen, En pige har siddet en hel aften og talt om Grønland, hvor hun er vokset op. Og tænk sig den unge mand havde også været på Grønland og enddag på hundeslæde. Jamen, hvor sjovt...lige indtil en veninde efter samtale fortæller hende at det altså var kronprinsen, der ligesom var ham hun havde talt med.
Jamen altså det kan være så svært med de ansigter.

Ps - ved ikke lige hvad jeg tænkte på, men hvor sjovt at prinsen har dankort. Selvfølgelig har han det, men det kommer til stadighed bag på mig, at de lever et normalt liv, spiser mad, bøvser, køber tandbørster og toiletpapir. Ja, det er altså lidt underligt for mig, at de også er mennesker.

Alphafeen sagde ...

hvad står der på hans dankort???

Majsen sagde ...

Anne: Jeg rødmede næsten igen bare ved at skrive den.

AL: Ha ha ha....! Jeg er da heldigvis ikke alene om at være sådan lidt små naiv.

Alphafeen: Se lige netop det har jeg virkelig styr på. For blev jo nødt til at læse for at få opklaret hvorfra jeg kendte ham. Der står slet og ret: Frederik. Det var DER det gik op for mig + da jeg så billedet.

Frk. Maj sagde ...

... som søster vi nu engang er, tror jeg det ligger i kortene at dumme sig overfor de kendte...

Se bare dengang - lige før Taxa startede på TV og Taxa-Mike blev et husholdningsnavn.. Hvem var det der dummede sig dér da man mødte ham i byen, fik kindkys og "stalket" (altså kun den aften)?

Hvor DUM har man så lov at være? - min undskyldnig er helt klart - og kun i denne situation - at jeg er blondine :D

Majsen sagde ...

Det må vist også være min undskyldning. Eller også læser jeg alt for få sladderblade. Jeg er ikke opdateret når de skifter hårkunst og kan derfor ikke kende dem. Eller noget i den retning.

Sebastian sagde ...

Er sikker på, at Frede syntes, at det var en hel fin reaktion fra din side. ;-) Det er sikkert væsentligt sjovere for ham, at du reagerede sådan, end at du himlede op om, at han var kendt. Synd I ikke mødtes i byen senere ;)

Majsen sagde ...

Sebastian: Han grinte heldigvis bare af mig. Andet ville da egentlig også være åndsvagt.

Så dem ikke i byen og vist godt nok. Jeg havde dummet mig så rigeligt for den dag.

Anonym sagde ...

Hvor morsomt hahahaha :-)

Og så kom bare med den næste historie.

Lotte sagde ...

Tak for dagens gode grin!

Min kusine R var en gang blevet inviteret med til fest af en, som hun læste sammen med (lad os kalde ham C). Fint nok, på med et par jeans og en lækker skjorte. C havde ikke fortalt hvor de skulle hen og R følte sig måske lidt under dressed da de bliver modtaget af stuepigen i en gigantisk villa og får udleveret et glas champagne som velkomstdrink. R har dog begge ben solidt plantet i den jyske muld, så hun lader sig ikke slå ud og blinker heller ikke mange gange, da hun bliver præsenteret for kronprinsen.
Til gengæld kommer det så meget bag på hende, da C præsenterer hende som sin kæreste (hvilket de i hendes opfattelse O V E R H O V E D E T ikke var), at hun kommer til at hoste en kæmpe slurk champagne ud over Frede :-D
Han tog det i stiv arm.

Majsen sagde ...

Perle: Den næste er beskrevet nu....

Lotten: Jeg elsker at høre disse klumre Mikkel historier. At man ikke er den eneste uden dømmekraft.

Nille sagde ...

Altså - det er ligefrem et trademark hos dig ;-)
Jeg mødte faktisk dronningen i det franske TGV på vej fra Toulouse til Paris i mine unge dage med en fransk ex. Hun kom jo fra Cahors. Da jeg så hende i spisevognen blandt alle andre gik jeg hen for at sige goddag - tænkte, at det måtte briste eller bære. Hun spurgte sødt, hvad jeg lavede der - svarede at jeg havde en fransk kæreste, og vi tilbragte sommeren sammen. Hvortil hun siger - 'Hvor pudsigt - jeg er gift med en franskmand'.... det har alle i DK vist opdaget - eller hørt ;-)

Men jeg vidste altså, hvem hun var!

Majsen sagde ...

Nille: Humor har hun også hende vores stolte moder over dem alle. Skøn anekdote.