tirsdag den 18. marts 2008

Kaffevognen

Holder alligevel ikke ord, mht. ikke at skrive alverden i disse dage. Sidder og er parat til afgang, men lige en detalje med et sovende barn der endnu ligger og hygger under hans junior dyne. Jeg er gift med et vaskeægte B-menneske og generne fornægter sig ej i den henseende, hos sønnike.

Jeg skal besøge nogle arbejdskollegaer i dag inden ankomst til veninden i Sønderborg. Jeg er ansat i filial af en temmelig stor koncern, med mange satelit kontorer rundt omkring. Disse mennesker her, er nogle jeg godt kan gå og savne i dagligdagen. Vi har det rigtig sjovt med hinanden samtidig med, at vi får udført det vi er ansat til. Sådan burde det være på alle arbejdspladser. Jeg går under dæknavnet: Herdis's kaffevogn.

Jeg kan som regel se når det er dem der ringer. En dag flyver det ud af min mund (med forvrænget og cigaret lydende stemme): Kaffevognen - det er Herdis.....(host host). Der blev meget stille i den anden ende. Samtidig med, at jeg sidder der og spiller smart dukker gæster op til vores afdelingschef. Nogle fra koncernens hovedkontor. De står lige lukt og kigger meget måbene på mig, men den ene er frisk i en håndvending: Kan jeg så få en ristet med det hele?

Siden den dag har jeg aldrig heddet andet end Herdis med kaffevognen. Tænker på, om det kunne være en levevej for mig at have sådan en kaffevogn ude i et industri kvarter, hvis nu jeg fik en åbenbaring og "bare skulle noget hele andet"? Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig det, men det kunne garanteret være sjovt at spille rollen som Herdis fulltime (også selvom sådan en kitel og cigaret stemme ikke klæder mig eller er ønskeligt).

Nu vil Herdis ud og brygge noget kaffe.

7 kommentarer:

Lotte sagde ...

Herlige Herdis, nyd din kaffe!

Rimkogeren sagde ...

På skolen havde jeg en hel del fysik. Jeg fik tilnavnet Dynamit Bo, hvorfor mon?

PS God Påske

mig selv sagde ...

ha ha ha Herdis... ha ha... ps det er der faktisk mange der hedder nede på Als... skal selv ned til fødeøen fredag... vil kigge efter dig i sønderborg :-)

Christina sagde ...

hehe... sødeste herdis, påsketuren til saxild blev aflyst og erstattet af gravko og græsplæne. men du er aldeles velkommen på ligustervej, og om ikke andet går der ikke lang tid før jeg atter skal have tanket op på den noget drænede sommerhuskonto. især når den her kulde er passeret, og forårssolen for alvor begynder at titte frem.

så kommer jeg helt sikkert på de kanter. og indtil da må du passe på jer alle fire.

kramser.

Bitten sagde ...

God Påske Herdis :o)

Alphafeen sagde ...

koooom nu tilbage Herdis påsken er slut :)

Majsen sagde ...

Lotten: Kaffe er godt.

Rimkoger: Ja man får hurtigt dejlige kluntede navne.

Mig selv: Stakkels alle de Herdis'er på Als. Det er alt andet lige ikke det mest flaterende navn, og jeg tror jeg er glad for, at det kun er et kaldenavn her.

Bitten: Nu hvor jeg er online igen kan jeg endelig sige forsinket i lige måde.

Alphafee: I'm totally BAAACCCKK.

Miss: Fik du min mail?