torsdag den 13. marts 2008

Weeeehhhh.....

Der skete noget rigtig godt i går. Jeg mødtes med en gammel skoleveninde, som jeg kort genså i lørdags. Men forud for det, var det tæt på 20 år siden vi sidst har set hinanden. Hun er stadig ligeså smuk, nem at tale med og den rare person hun også var dengang. Vi er naturligvis blevet ældre. Blevet forældre, fået mænd, uddannelser, indehavere af propritets gæld, madpakker, vasketøjs kurve osv. Men det var en rigtig dejlig oplevelse at gense hende i hendes egne omgivelser. Jeg håber ikke, at det var sidste "gensyn".

Der var sorggruppe møde i går. Det slutter først ved 17 tiden og inden jeg får kæmpet mig igennem Århus's trafik kaos, er klokken omkring 18 når bilen står i indkørslen. Den snedige vil vide, at på det tidspunkt har børnehaven lukket. Så drengen blev i går hentet af naboen. Det var en kæmpe oplevelse. Men hvad der lige fik ham til at sige følgende i morges, ved jeg godt nok ikke:

"mor - glemte du at tage mit hoved med hjem i går"

Man skal nok lade være med at bruge strofen: "Aj nu har du da vist tabt hovedet, sådan som du fjoller rundt"

10 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

hahahaha... genial kommentar! - men gad vide hvor den kommer fra??

Rimkogeren sagde ...

Appropos møder med fortiden. Kig ind på min blog!

Sebastian sagde ...

Ja det er så vældig farligt med den der pragmatik, der får ordene til at betyde noget andet, når de er sat sammen i sætninger, end når de er alene.

De stakkels børn, :-) Og udlændinge for den sags skyld. For der er så mange af dem (altså sære udtryk, tænkte jeg på).

Anonym sagde ...

Hvad børn dog finder på at sige - helt skøn læsning!

Majsen sagde ...

Søster: Jeg ved heller ikke hvorfor jeg bliver så overrasket over alle hans mærkelige udsagn. De kommer jo i lind strøm i øjeblikket.

Rimkoger: Endnu engang tak

Sebastian: Apropos udlændinge. En italiener giftede sig med min mors kusine. De var alle på sølvbryllups tur til hans område v. Sorrento i italien. De tager til Pompeij og går rundt og kigger på de rester der er begravet i aske. Der ligger bl.a. en hund. Hertil siger han: ja - det er så her hunden er begravet. Det er da også et mærkeligt udtryk.

Madame: Man siger, at ens børn bliver en form for spejlbillede af en selv. Hmmmm - hvor mon han har det fra?????

Engang kører mig og honey igennem Tyskland. Pludselig udbryder jeg: pyhhhh - her lugter da af gummistøvler. Det ER da også noget mærkeligt noget at sige. Selvom jeg stadig holder fast på mit udsagn....:-)

Maomis sagde ...

Det er lige præcis sådanne oplevelser jeg savner helt vildt ved at være mor til en død lille pige og ikke en der kommer hjem fra børnehave og fortæller skøre ting. Jeg har sagt det før, Majsen, og siger det så lige igen – du er virkelig heldig at have sådan en skøn unge. Kram fra mig.

Majsen sagde ...

Sofie: Tak. Jeg ved godt hvor usandsynelig heldig jeg/vi er. Føler det hver eneste dag og det har ikke aftaget, i de snart 3½ år det har stået på.

Jeg kan også sætte mig ind i din situation. Jeg håber virkelig og inderligt, at din/jeres tur kommer en dag. For hvor vil du egne dig til det. Kæreste Salsa mor....!

Helle sagde ...

Hvor er hans bemærkninger altså skønne. :)

Anni Albæk sagde ...

Der er ikke noget som veninder man pludseligt møder, og et skønt barn, der siger sjove ting..

Majsen sagde ...

Helle: jep - han har mange gode

Annilouise: Du har ret - det er ret livsbekræftende.