torsdag den 6. marts 2008

Ødipus på retur

Min søn elsker begge sine forældre. Ingen tvivl om det.

Men af og til, tillægger han sig Ødipus lignende tilstande. Det er ikke altid, at farmand får samme priviligier som mor. Han forsøger, at spille os op imod hinanden i øjeblikket (uden effekt i øvrigt) og tendens til: Neeeiiiijjjj farmand - det er KUN mor der må. Kun mor der må alle de små og store ting. Hvis altså det stod til ham.

I dag holder Ødipus pause fra hans lille fæle leg. Han savner farmand (han siger faktisk kun farmand - aldrig bare far). Rigtig meget. Faderen er på drengerøvs tur til Zürich. Vi savner ham begge, men har også mange gode ting i kikkerten for de kommende dage:
  • Bagning af cookies - med indbygget fedterøvs tillæg i kagerne. Opskrift følger en anden dag.
  • Overnatning hos mormor i morgen.
  • Sigurd Barrett show lørdag. Helten over dem alle hos knægten.
  • Veninde besøg her, med hendes søn og mand på søndag. Søster kommer også.

Der vil med garanti være en lille dreng der hopper af glæde, når farmand atter returnerer søndag aften.

Mor - jeg kan mærke at farmand er min bedste ven. Det er fordi vi er rigtige drenge. Moar, du må også godt være en dreng i dag.

Jeg takker ærbødigst og tror på nogle gode dage til mig og mit skønne afkom.

6 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

mosteren her glæder sig til at se det lille mennsk opleve hans store helt på lørdag...

Kan næsten høre ham hvine: seeee - deeeet Siguuuurd :)

Anonym sagde ...

Sådan kan det jo svinge, men når du farmand ikke er hjemme, så mærker man jo også savnet ;-)

Ps. så formoder jeg at han fik fri trods alt.

Ha' det godt :-)

Lotte sagde ...

Der er da potentiale for nogle dejlige oplevelser de næste dage.
Håber I får en skøn weekend!

Majsen sagde ...

Søster: Tak for i dag. Ærgeligt, at den ikke varede længere end den gjorde.

Perle: Jep - han fik fri trods alt. Og han nyder det ifgl. seneste stemnings rapport.

Lotten: Den har været fin so far - rigtig meget endda.

Helle sagde ...

"Moar, du må også godt være en dreng i dag."

Jamen det er jo et rent guldkorn. Og garanteret sagt med swn største oprigtighed, som et barn kan præstere. Skøn knægt!

Majsen sagde ...

Helle: Ja man skal høre meget der i børnehøjde. Og du kan tro han mener hvert et ord. Ligesom dengang hvor jeg i bruser og han i badekar. Kigger meget intenst på mig og siger: jammen mor du har jo ingen tissemand. Hvortil jeg kun kan svare nej. Han mente at den kunne vi sikkert bare klare ved, at køre i Fakta og købe en. Igen med største oprigtighed.

P.S. - navnesøster