tirsdag den 11. marts 2008

Bag dem før din nabo

Her er store bagedag. Nu vil jeg dele ud af min "hemmelige" opskrift på cookies. De er super nemme at lave. Men resultatet er fantastisk. De høster altid stor jubel. Som jeg siger - de har indbygget fedterøvs tillæg. Bag dem før din nabo, trøst dig selv på en dårlig dag, del ud af dem til dem du elsker etc.


75 gr. blødt smør
100 gr. sukker
50 gr. brun farin
1 æg
2 tsk. vanilje sukker
½ tsk. natron
½ tsk. fint salt
150 gr. hvedemel
250 gr. god grofthakket chokolade

.....................

Rør smør og sukker sammen. Rør farin og æg i smørblandingen. Bland mel med vaniljesukker, natron og salt og bland det i dejen. Vend den grofthakkede chokolade i, og sæt dejen i toppe med to teesker på en plade med bagepapir. Bag kagerne øverst i en forvarmet ovn på 175 grader i ca. 7 min. Afkøles på en bagerist.

Note: Jeg plejer at have 12 toppe på en plade og der bliver ca. 2 plader. Sørg for god plads imellem dem.

Det er rimelig bløde når de kommer ud, men bare rolig - de bliver lige som de skal være efter afkøling.

Nu vil jeg så ud og rulle dej ud til basilikum og tomat brød. Der bages til fryseren i øjeblikket og den fødselsdag jeg har arrangeret for 12 tøser.

God dag.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mmmm....sender du ikke en smagsprøve? :-)

Jeg bager dem også fra tid til anden, men efter en lidt anden opskrift.

Alphafeen sagde ...

...pyhhhh, mundvand..må være godt at være mand og barn i dit hus!

Majsen sagde ...

Perle: Så må du lige få en smagsprøve næste gang - de er nemlig HURTIG væk...:-)

Alphafeen: .....ja, og kollega, nabo, genbo, venner, postbud, familie i øvrigt samt nabo hund. Alle nyder de godt af kagerne.