fredag den 28. marts 2008

Undskyld Jacob

Puh hvor er jeg helt nede. Måske var det hele helt og holdent min hel egen skyld. Men det får jeg ham jo ikke tilbage af.....!

Sidste år til nytår gik vi igang med, at forberede projekt baby. Det indebar på det tidspunkt, at jeg begyndte at spise gravitaminer, da de indeholder noget folsyre der kan forhindre misdannelser på de små fostre. Jeg var godt forberedt, da jeg spiste disse piller min. 3 måneder før den første blev undfanget. Jeg fortsatte jo bare med dem hver dag, da den ene graviditet afløste den anden.

Da vi skulle have lægernes bud på hvorfor Jacob havde hans misdannelse i udvikling af hoved og hjerne, var det eneste konstruktive, at min krop måske havde brug for større dosis af dette folsyre. Således er jeg nu sat på en dosis der er 10 gange højere, end hvad jeg fik dengang.

I går aftes har honey besøg af en kammerat, der beretter at det ENDELIG er lykkeds for hans kone at blive gravid vha. kunstig befrugtning. Jeg er bare så glad på deres vegne, for de har ved gud været mangt og meget igennem. Således tænkte jeg, at hun da ligeså godt kunne få de "gravitamin" piller som jeg alligevel ikke har brug for. Jeg ser til min gru, at de faktisk udløb i august 2007. Dvs. der hvor Jacob er undfanget. Således har de ikke haft den ønskede virkning i hele den periode hvor de var så vigtige. Vi købte dem 3/4 år forinden, men har da ikke skænket en tanke, at de kunne være udløbet.

Jeg har total skyldfølelse nu. Var dette årsagen? Jeg kan ikke finde svar på nettet. Jeg kan ikke gøre andet end det jeg ellers havde planlagt. At gå op på Jacobs værelse og sætte nogle friske blomster og græde min øjne ud. Undskyld lille skat. Så 1000 mange gange undskyld. Jeg vidste det ikke.....

Og natten til i dag gik med, at vende og dreje mig. Have rigtig dårlige drømme. Alle vendte mig ryggen og forlod mig på stribe. Jeg stod bare og råbte: UNDSKYLD. Håber at jeg blev hørt et eller andet sted derude.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fordi der står en dato på pakken/glasset betyder det sjældent, at de holder op med at virke lige præcis denne dag. Så jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det er derfor.

Jeg er ked af, at du går alt dette her igennem. Håber at din Honey og dine nærmeste kan trøste dig og være der for dig.

Sender dig de bedste tanker og kram.

Pas nu på dig selv.

Lotte sagde ...

Lyt til Perle. Og se om du ikke kan droppe din dårlige samvittighed.

Producenten SKAL sætte en udløbsdato på, men ligesom med solcreme, kan effekten stadig være umindsket i lang, lang tid efter, at udløbsdatoen er overskredet (jeg har arbejdet for et firma, der laver solcreme, og de har fem år gamle prøver stående, som fortsat holder faktortallet! Jeg ved godt, at der så er nogle cremer, hvor faktortallet ikke holder, når cremen er 'for gammel'.). Man må bare ikke tage det som en selvfølge, og det er der producenten er dækket ind ved at skrive udløbsdato på.

Jeg håber, du får bedre drømme i nat.
Stort kram herfra!

Anonym sagde ...

Det er fandeme mærkelig som mine kommentarer altid bliver væk her fra.

Kort af langt: Det er ikke din skyld og det siger jeg velvidende at jeg ikke kan tage følelsen fra dig.

Kram

Maomis sagde ...

Åh, for pokker. Den skyld, hvor jeg kender den. Den er skrækkelig og det eneste man kan bruge den til er, at slå sig selv oven i hovedet. De piller har uden tvivl virket helt fint. De holder jo ikke op med at virke, sådan fra den ene dag til den næste, bare fordi der står en dato.

Det er ikke din skyld! Mange kram.

Sebastian sagde ...

Det er ikke din skyld, og det vil det aldrig blive.

Du gør, hvad du kan, og det allerbedste er at være så glad som muligt og passe på dig selv.

Så er det naturen, der tager sig af resten; og den og Vor Herre er ikke altid til at blive kloge på for os små mennesker.

De bedste tanker og virtuelle knus herfra.

Alphafeen sagde ...

søde Majsen....de piller virkede stadig!! De udløber ikke pga datoen og kan virke længe efter. Men kan godt forstå at hele dit system finder ting der kan have været medvirkende...
Kram

Anonym sagde ...

Enig med de andre. De har virket FINT.

Det er ikke din skyld.

Anni Albæk sagde ...

Man står tom med ord, og vil bare så gerne råbe til dig, at du ikke har skyld i det her. Som de andre skriver, så er det ikke din fejl - og mon ikke lille Jacob, hvor han end svæver rundt henne - godt ved det. Det tror jeg i al fald på.

Anonym sagde ...

Jeg forstår dine tanker, men: Det er helt sikkert ikke din skyld. Under ingen omstændigheder...

Grønlandsposten sagde ...

Når rigtig mange madvarer kan holde sig længere end holdbarhedsdatoen kan pillerne helt sikkert også. Uanset hvad er det ikke din skyld. Ønsker dig en rolig og drømmeløs nattesøvn - eller en med dejlige drømme.

Majsen sagde ...

Kære alle:

Virkelig tusind tak for jeres ord og betragtninger. I har faktisk ganske ret, hvilket et besøg til apotektet i dag bekræftede. Virkningen kan have været aftagenede, men bestemt ikke uden virkning. Det er helt rart at "blive renset for mistanke".
Så tankerne bestemt et helt andet sted i dag.

Søvnen også god. Drømte at de i min søns børnehave havde fået X-Factor Martin som vikar. Men han måtte IKKE synge -han var henvist til at rydde op i skuret dagen lang. What a shame.....!(-og det er ikke udtryk for min holdning generelt - har holdt med den knægt fra start)

Anonym sagde ...

Ville bare sige at du er helt uden skyld!

Som en standupper' sagde i sit show forleden: "Hvor er det fantastisk! Vi har grundvand der har ligget millioner af år i undergrunden, så punper vi det op og putter det på flasker og kalder det kildevand, og så står der fandme på flasken at det kun kan holde sig til august 2008. Det er sgu da flot at vi lige når at "fange" vandet, 6 mdr inden det bliver for gammelt!!".

Alt skal have en holdbarhedsdato påskrevet, og vitaminpiller kender ikke deres egen udløbsdato og kan derfor ikke holde op med at virke på præcis den dag...Jeg ved godt jeg ikke kan fjerne følelsen fra dig, men jeg håber alle vores kommentarer hjælper bare en smule i den rigtige retning :o)

Kh,

(A)maya