mandag den 28. januar 2008

Stilhed

I dag startede hverdagen igen. Ihvertfald for 2/3 af husstanden og jeg var ikke iblandt dem.

Det har været den mærkeligste dag. Mærkeligt at være alene og vitterlig også føle sig meget alene. Mig der ellers elsker mit hjem, havde svært ved at forliges med at være her uden selskab. Og mig der også elsker og værdsætter mine hele alene private øjeblikket - ja jeg syntes pludselig ikke det hele var så fantastisk.

Specielt godt var det da slet ikke, da der ringede en dame fra kommunen. Hun skulle lige høre hvordan det gik med graviditeten og om jeg regnede med, at være sygemeldt til jeg skulle på barsel (noget med nogle penge de refunderer til min arbejdsgiver - tror jeg nok.....). Så er det bare man ville ønske, at alt omkring ens personnummer kunne vises i de offentlige regi. Den stakkels dame i røret vidste jo ikke hvad hun skulle gøre af sig selv, da jeg brød sammen i den anden ende og fik fremstammet: vi har begravet vores lille dreng i sidste uge, og jeg skal ikke på barsel alligevel.

Jeg "stak" lidt af fra virkeligheden og bød ind på en gårtur med naboerne og deres barnevogne incl. indhold. Når jeg er sammen med nogen, skal jeg jo ikke konfronteres med stilheden og med, at være alene og helt alene indeni. Tror det er godt, at jeg skal tale med et meget fornuftigt menneske i morgen. For jeg har vitterlig fået det meget svært med begrebet: at være alene. Mig der ellers har elsket mine alene stunder førhen. Hmmmm.........for lidt og for meget..........!

I øvrigt også meget alene uden PC'er - manden har jo den bærbare med igen. Men vi er helt enige om, at vi skal have fat i en til mig HURTIGT. Der er hele tiden så meget jeg googler omkring alt det jeg gennemgår. Og det er fantastisk at skrive med andre i samme situation. Det har man brug for på alle tider af døgnet og ikke først, når arvingen er faldet til ro.

Wish me luck i morgen. Den er jo trods alt den første dag i resten af mit liv.

6 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

Jeg håber at samtalen idag bliver rigtig rigtig god for dig - for jer begge.

Sebastian sagde ...

Held og lykke med dagen og alle de andre kommende dage også.

Ja og så tro man, at det er smart med det cpr-fidus, og når man endelig selv kunne have glæde af det, bruges det ikke ;(

PS. husk nu at anskaffe en Mac ;)

Lotte sagde ...

Klem herfra

Camilla sagde ...

Hej Søde

Håber at det gik godt idag. Måske har i fået åbnet det store sorgens låg bare lidt på klem....Det er en sej proces, hårdt - men rigtig godt.
Intet menneske kan komme igennem så stor en sorg alene....selvom vi i sorgen alle er alene. Ulideligt når man som du jo helst vil være alt andet end alene.

Mange tanker og knus fra Camilla

anjoe sagde ...

Jeg vil foreslå dig at besøge bloggen: http://holdmasken.blogspot.com og der læse indlægget fra søndag den 20.januar "Når man har et barn for lidt". Måske vil det hjælpe Jer en smule...

Majsen sagde ...

Til alle: hmmmpffff - samtale aflyst, da damen var syg.

Seb: Sidder lige nu og skriver på den nye. Det blev ikke en Mac - jeg nåede ikke at læse din besked inden indkøb. Damn hva??

Coffee sister: Klem tilbage til dig. Dagen blev nu fin alligevel. Fandt trænings gejsten tilbage og nu skal det ud -og benyttes. Tror den fysiske udfoldelse kan hjælpe mig videre. Kan mærke hvordan humøret steg i takt med pulsens banken. Tasken pakket til næste besøg.

Anjoe: Tusind tak for tippet. Har lige været inde og læse. Incl. besked.