fredag den 25. januar 2008

En pause

Jeg tror jeg må holde en skrivepause. Jeg kan næsten ikke bære, at billedet af min lille skat rykker længere og længere ned på siden, efterhånden som andre skriverier overtager pladsen. Gribes næsten af panik: bliver han så bare glemt, når man ikke kan se ham mere? Ved godt det ikke hænger sådan sammen i virkeligheden, men lige nu befinder jeg mig desværre ikke i den helt rigtige virkelighed. Eller også gør jeg - men vil ikke.

Årh pis - hvor er det net der vist snart skal gribe mig, førend jeg rammer en kold, hård og halvfrossen jord? Hvor er det jeg kan gå hen og finde løsningen på alt dette? Hvor er det jeg kan klage? Hvor er det jeg kan få svar på hvor lang tid det tager? Hvor kan jeg få svar på, om jeg ryger længere ned end nu? Etc. etc...............

Stop så NU, at forældre skal gennemgå disse mareridt. Det er sku ikke fair.

6 kommentarer:

Sebastian sagde ...

Nej det er ikke spor retfærdigt. Øv for jer.

Mht hans billede, så kan du jo da sætte det ude i siden sammen med strandbilledet, så bliver han jo ikke væk fra blogen den lille.

Og nej, han bliver ikke glemt, selvom han ikke kan ses. ;-)

Majsen sagde ...

Seb: Jeg har faktisk lige fulgt dit råd.

Man kan blive så bange i min tilstand. Og have så uendelig svært ved, at alle andres hverdag bare fortsætter imens min er sat på stand-by knappen. Ved jo godt, at Jacob måske smutter ud i en sidegyde i andres erindring, men tanken er frygtelig at bære.

Bitten sagde ...

Jeg kan ikke give dig svar eller kram Masemor. Faktisk kan jeg se at jeg ikke engang lykkede med mit svar til dig forleden..? væk er mit forsigtige tillykke med den lille smukke dreng og de varme ønsker om en mindeværdig dag i tirsdags.
Ikke desto mindre må jeg lige gentage at jeg sender dig varme tanker og ønsker for dig og din familie at I kommer bedst muligt gennem denne sorg.

Et skrive-kram

Majsen sagde ...

Bitten: Det føles alligevel som et rigtigt kram. Og kram er gode og super vigtige. Sådan noget sorg er en mærkelig størrelse og en af de ting, vi mennesker ikke lige kan slå facit op på, i en bog. Dog kan bøger og andres skrevne ord beskrive, at jeg/vi reagerer helt normalt. En ringe trøst og så alligevel ikke.

Anne O'Manne sagde ...

Jeg glemmer aldrig Jacob. Han er en del af dig, af jer, selvom han ikke er her fysisk. Det vil han altid være. Han forsvinder aldrig, selvom billedet glider nedad siden. Selvom tiden går.

Du har beskrevet så smukt og rørende, og Jacob har sat sig fast i os, der har læst med.
Jeg har set hans smukke lille ansigt, og det vil aldrig forsvinde. Det ønsker jeg heller ikke, at det gør.

Det varmeste kram til dig fra mig!

Majsen sagde ...

Anne: Så fik din besked mig til, at gå rundt og trille tårer. Man tror næsten ikke, at man kan indeholde så mange af slagsen. Men man kan trille og samtidig være bare en lille smule glad. Og det mood er jeg i lige nu. Din besked gør mig lidt glad. Tak.

Og kram tilbage.