lørdag den 26. januar 2008

Dusør udloves

Knægten vågnede i morges superfrisk. Insisterede på, at hans tæer var sure (sjove flip de får de små) og legen går ud på, at jeg skal dufte til dem og sige "bvaaddrrrr - puuuhhh hvor er de sure". Så knækker han helt sammen af grin. Faktisk er de bare superfriske og der er stadig lidt lille barn fødder over dem. Ligeså meget som jeg hader fødder, elsker jeg hans små barne udgaver af slagsen.

Men så kom det helt store spørgsmål. "Mor hvis den der er en tommeltå og den sidste en lilletå, hvad hedder de andre så?".

Kan nogle hjælpe mig her? Vi har fået byttet tommeltåen ud med storetå, men jeg er blank med de andre.

Det er vist også et af de mærkeligste indlæg posted længe.

5 kommentarer:

Sebastian sagde ...

Det hedder storetå og ikke tommeltå, selvom det lyder sødere.
De andre er kedeligere: andentå, tredietå og fjerdetå, og så endelig lilletå.
Men for sjov kan man da kalde dem som fingrene.

Anonym sagde ...

Ja, må lige indsparke, der findes osse en pegetå. Eller der er jo to, ikk :-)

Majsen sagde ...

Seb: Se er anden, tredie og fjerdetå så talt fra storetå mod den lille eller??? Virkelig prekært emne det her :-)

Benny: Kan man så pege tæer af nogen?

Sebastian sagde ...

Hejsa
Det er talt fra storetåen, som så kunne kaldes førstetå, hvis det skulle være (Øh, prøv lige at læse mit indlæg fra før igen - det står der da? :-] )

Majsen sagde ...

Seb: Du har vist ret der. 1-0 til dig. Men jeg skal nu nok få dig ;-)