onsdag den 23. januar 2008

Dagens tømmermænd

I går sang vi: I østen stiger solen op. Den spreder guld på sky. Går over hav og bjergetop. Går over land og by.

Og det gjorde den vitterlig den der sol - den spredte masser af guld. Og den gik over land og by - så det selv med mine egne øjne. Men i dag syntes jeg ikke den er stået op. Jeg ved godt en meterolog vil mene anderledes og kategorisere regnvejret og mørket under høj/lavtryk, hybrider osv. Men for mig er det helt enormt symbolsk. Lyset er vitterlig bare slukket i dag. Dagen er tom, underlig, kold og skal bare overståes.

Jeg er i en mærkelig heldig situation. Jeg har specielt 2 mennesker omkring mig som har stor betydning i øjeblikket. De har nemlig selv stået i den situation jeg står i nu - at miste deres elskede børn. Vores historier er forskellige, men essensen den samme. De er rigtig gode at tale med. Dog underligt, at vi skal have sådan nogle fælles nævnere/oplevelser og derfor skriver jeg også, at det er en mærkelig situation jeg beskriver som "heldig". Sender også lige her stort tak til dig "kaffesøster nr. 1" for idag - jeg ved jo du læser med herinde. Men der er også rigtig mange mennesker der i øvrigt hjælper i den retning vi skal. Tusind tak til jer.

Kl. nåede også at blive nu inden jeg fik dagens bad. Men jeg har det faktisk fint med, at trisse rundt med en kop kaffe og så bare befinde mig i nattøj. Tror ikke engang jeg vil hoppe i anden form for beklædning. Allerhøjest skifte til en ren dragt af slagsen.

2 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

... hvis der er nogen der skal ha' lov til at tulle rundt i nattøj dagen lang, så er det dig!...

Ja, dagen har været grå og trist idag!

Majsen sagde ...

Lille Maj: Nu tror jeg det der nattøj med indhold, tuller op hvor det egentlig hører hjemme. Under en dyne. Træt og udkørt. Og tom. Mærkelig i hele kroppen.