tirsdag den 17. juni 2008

Facebook

Ja ja - så kom jeg alligevel på facebook. Det skulle jeg ellers ikke. Der har været flere invitationer der har ligget og ventet. Og der lå de sådan set fint nok.

Jeg overgav mig, da jeg læste at Arne Rolighed havde sat en kæp i hjulet for, at en badebro ikke måtte opstilles i Risskov v. Århus. En privat en af slagsen, som beboerne selv finansierer (på en stenstrand) og vedligeholder. Den har været opført hver sommer i omkring 80 år. Arne Rolighed køber hus på grund lige ved siden af, og syntes ikke han bryder sig om lyden af glade børn i vand, eller at folk skal færdes ekstraordinært omkring hans hus og kræver den nedlagt. I hans baghave løber en togbane. Jeg tænker lidt, at det næste må blive at han kræver den nærbane nedlagt. Det larmer jo også. At han så vist har savet den gren over som han sad på, er en anden snak. Det ser ud til, at broen kan bevares hvis ej den opføres som privat bro. Dvs. han vil opleve endnu mere trafik på broen i en offentlig udgave. Ja ja - hvem var klogest her????

Men altså - jeg tilmeldte mig en gruppe på facebook: Bevar badebroen. For jeg elsker den bro - også selvom jeg ikke har adgang til den. Men bare at se den bringer så mange fine minder frem fra barndommen.

Når nu jeg havde oprettet mig derinde kunne jeg ligeså godt kigge mig lidt omkring. Det er faktisk hyggeligt nok. Jeg kan godt lide de små daglige hilsner fra bekendte rundt omkring. Jeg kender dog rigtig mange der ligesom jeg IKKE skal have sådan en profil. Måske jeg alligevel skal prøve at prikke lidt til dem. Ligesom jeg fra tid til anden er blevet.

Een ting fatter jeg dog ikke! Hvad går det koncept ud på, med at købe hinanden? Jeg har det mærkeligt med, at jeg er blevet købt af en arbejdskollega og faktum at jeg har modtaget en "human gift". Kan man ikke slå den funktion fra et eller andet sted?

Hilsen computer geniet

9 kommentarer:

Lotte sagde ...

Du kan jo som udgangspunkt trykke 'ignore' på den slags ting ;-)

Anonym sagde ...

Hahaha... ja man bliver fanget ind af facebook. Det er hyggeligt at få kontakt til gamle klassekammerater og se billeder og ellers bare snuse lidt rundt i folks profiler osv. Men alle de fandens "aplications" dem rør jeg ikke. Fatter ikke hvad halvdelen af dem går ud på alligevel. Så får en mail hvor der står at man er blevet ratet eller har fået et eller andet og så vil man ind og se det og så skal man lige invitere halvdelen af sine venner først, NEJ det gider jeg ikke.

Men velkommen til endnu en "overspringshandling" på nettet.

Maomis sagde ...

Ja, jeg hører så til den kategori der har en profil, ene og alene af den grund at jeg er født nysgerig. Jeg ville se hvad pokker det var det gik ud på det der Facebook noget, som alle taler om, og det kan man kun med en profil. Jeg har kigget og ikke fundet det interessant – overhovedet! Jeg aner ikke hvad jeg jeg skal bruge det til, så det vare nok ikke længe før jeg er forduftet igen.

Majsen sagde ...

Lotten: Nu fandt jeg ud af, hvor jeg ignorerer det henne. Tak for tippet.

Jeanette: Præcis - jeg gider heller ikke alt det med at melde sig til alle mulige steder. Men hyggeligt er det alligevel - uden alt det andet støj. De skal sku ikke sådan gå og bare købe løs af mig. Man er vel en fin dame :-)

Maomis: ha ha ha - hvor er du skøn. Men du kan lige vove på, at forsvinde fra bloggen. Hører du???

Anonym sagde ...

ja jeg var også spion i starten. Fatter ikke hvorfor man ikke kan leve uden den når der også er msn osv osv osv... men det er nok bare mig og msn der er ved at blive gammel. Anyway min mor skulle bruge en fordi hun godt liiiige ville spionere lidt på min lillebrors kæreste nummer 329 inden for 2 år sådan ca. Vi fik en lavet, jeg troede jeg blev grebet af det og så blev jeg overfaldet af alt det jeg skulle svare på, test jeg skulle tage, ting jeg kunne købe osv osv osv.
følte mig jo helt udenfor når min lille sølle profil ting intet havde eller modtog og ikke blev brugt... så delete delete delete det var for svært for mig :-) begyndte at tage laaang tid og så skulle der i mit tilfælde vælges mellem blog eller fjæsbogen...
men bestemt et interessant fænomen at det binder så mange....
mig så ikke.... men alligevel

Bambi72 sagde ...

Du kan også blokerer applicationerne, så får slipper du helt for den :-D

Majsen sagde ...

Tankehal: Ivrig bror må jeg nok sige. Jeg er nu også mest selv til bloggen, men det andet er hyggeligt nok på et ganske uforpligtende plan.

Bambi: Jeg tror jeg er ved at finde ud af, hvordan jeg blokerer og sån....! Ja ja ja - computer geni sagde jeg jo.

Anonym sagde ...

Har haft en profil og lukkede den efter en månedstid. Synes det er uinteressant og kan egentlig ikke se den dybere mening med det :-)

Helle sagde ...

Facebook er for mig en udvidet adressebog, med nogle smarte features. Jeg har fået kontakt med en masse mennesker, hvor kontakten bare var gledet ud. Jeg synes det er en fin og måske også lidt uforpligtende måde at holde øje med, hvad ens venner og bekendte går rundt og laver.

og nå ja, så kunne jeg ike dy mig for at finde dig og adde dig. Man er vel født nysgerrig ;)