fredag den 27. juni 2008

Haft en affære

Mandag kørte jeg et stk. beskadiget bil på værksted. Den har været indlagt her hele ugen, pga. buler. En dame der lige overså, at man holdte for rødt lys og fortsatte hendes kørsel, indtil det sagde krunnzzzz krakkkkks og bum. Ingen person skade heldigvis.

Men så var det, at jeg blev forelsket i en anden da jeg kom op til værkstedet. Altså en anden bil. I ugens løb har vi lånt bil. Nej ikke bare en bil. Men sådan en fuldstændig lækker, ny, skinnende og ambassade udseende agtig bil. Den er virkelig en honey og kunne bare ALT. Men affæren slutter i dag. Tilbage til det gamle og kendte. Det er også godt nok. For det går jo ikke, at gå og drømme om noget man alligevel ikke kan få (læs: så mange penge får vi ALDRIG til en bil førend de der lottogevinster bliver husstands omdelt). Men det har alligevel været en fed fornemmelse.

De er også nogle drønnerter sådan nogle værksted. Hvad ligner det, at prøve at påvirke os i den retning? Kaste os ud i fordærv med skæve bagtanker? Hmpffff...........! Så kan jeg også blive bilsælger hvis det er tricket.

Heldigvis venter der nu nogle dage, med fuld skrue på pleje af venskaber med nogle der står os meget nært. Det bliver godt. Det bliver også godt, at få bilen tilbage igen. Det er aldrig rart, at være på hospital for længe af gangen med så store operationer som den har været igennem. Nu skal den hjem og plejes.

(hvis en mand havde skrevet dette indlæg, havde der nok været mere turbo på tekniske detaljer, fælge, motorstørrelse, liter størrelse på baggagerum osv. Sådan noget aner jeg intet om. Bare den kan starte og fragte mig fra A til B).

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Men du må da vide hvilken type bil det er, så vi kan sætte os ind i dit crush :-)

Anonym sagde ...

ja det kender jeg godt... prøvede at på min blog at skrive at jeg havde fået en mercedes audi felica passat C210 bil... men nej den gik ikke blev straks opdaget :-)
Ps mener at have set et billede af noget VW :-)

Bambi72 sagde ...

HA HA sådanne en affære, er ikke det værste, men ja de er luskede, med deres skjulte sælger teknikker :-D

anjoe sagde ...

Hvis dine beskrivelser havde været en mands, ja så havde jeg ikke læst det indlæg til ende og havde heller ikke moret mig ;-)

Rigtig god weekend med vennerne...

Rimkogeren sagde ...

Vores gode gamle autovogn
kører os trygt
gennem sogn efter sogn.
Den har ingen nymodens dikkedarer,
men lytter til roligt til
vores ønsker og kommentarer,
hvorefter den ud og hjemturen sikkert klarer!
At finde vej kan vi roligt glemme,
ingen gps-overraskelser af de slemme.
Den kære gamle autovogn
sørger for, at vi sikkert er fremme
og lige så sikkert igen er hjemme!

Majsen sagde ...

Perle: Det var sådan en kæmpe stor og meget dyr Passat. Vist nok den helt nye såvidt jeg er orienteret. Den ku nogle ting ku den så.

Tankehal: din bil var vist også lidt for nem at gennemskue. Men kunne have været fed at have i garagen.

Bambi: Nej jeg syntes også at den affære var lovlig nok.

Anjoe: Det er ihvertfald en åbenlys forskel på mænd og kvinder.

Rimkoger: Du burde altså udgive noget. Eller har du måske allerede?