søndag den 15. juni 2008

Hvorfor igrunden????

Det kan da godt være, at knægten var hurtig ude da han begyndte at kravle i en alder af 7½ måned. Men jeg tror kun han gjorde det fordi, han skulle udforske stikkontakter, brændeovne og trappen til første sal. Nysgerrigheden overvandt ham.

Det gør den som sådan stadig på mange områder, men nogle ting behøves man ej forhaste. Der er da ingen grund til at cykle når man har en lille scooter og fint kommer frem på den måde. Der er ingen grund til at slå kolbøtter til forældre opvisning v. børnehavens sommerfest, når man kan charmere på anden måde (man blinker og smiler til alle tilskuerne, samtidig med at man nynner og vinker på vejen retur til køen for kolbøtter). Der er ingen grund til at syntes spidermand, sværd og andre drengede lege er fede, når man kan hylle sig ind i en verden hvor kun Sigurd Barrett regerer. Der er heller ingen grund til, at falde i svime over tivoli's børneaktiviteter når man istedet gerne vil gå og iagttage. Der er igrunden ikke altid grund til, at gøre som andre børn på ens egen alder når man kan gå i skarp dialog omkring, hvorfor man ikke vil/har lyst/kan finde pointen i den pågældende ting el. leg. Hvorfor falde i svime over en trampolin når man hellere vil danse tossedans. Etc. etc.............

Kort sagt: vores søn er ikke mainstream og gør ikke altid hvad man måtte forvente af et barn på hans alder. I drenge udgave. Han er et blidt lille mennskeske i en fantasi verden, hvor sang og musik er hans eet og alt. Hvor tegninger og klippen i papir, samt 3 pinde der er tapet sammen, betyder langt mere end BR's udvalg på hylderne.

Og jeg elsker hver en lille afkrog af ham og hans mærkelige ideer.

P.S. - jeg opførte mig vist dumt i dag, da herren sagde at Tom K lå godt i feltet i LeMans. Jeg er jo ikke sådan en super haj i motor sport, men vidste da at han var ved at være oppe i årene. Så jeg spurgte om han så kørte på et old boys hold......? Honey nægtede at svare mig og kiggede temmelig håbløst på mig.

Ligesom han kiggede håbløst da jeg konstaterede at jeg syntes der var meget fodbold i fjernsynet i øjeblikket. Han spurgte mig, om jeg tog pis på ham. Om ikke jeg vidste at der er EM i bold? Nææææhhh - for det rager mig altså en høstblomst det der sports fjernsyn.

3 kommentarer:

Maomis sagde ...

Ikke bare har du en vidunderlig dreng, der gør tingene helt på sin egen måde – det er meget værd – han har også en mor der forstår at værdsætte hans helt unikke personlighed. I er et skønt makkerpar!

PS: Hvis det er nogen trøst, så aner jeg slet ikke hvem Tom K er. Jeg kender kun en der hedder Tom Hanks og han har ikke noget med motorsport at gøre.

Anonym sagde ...

Dejlig dreng du har. Han er da lige som han skal være. Sikke mange skønne oplevelser i må give hinanden.

-og det spørgsmål om Tom K, det kunne lige så godt være mit :-D + at jeg lige har spurgt om hvor for der egentlig bliver sendt fodbold fra EM, når nu DK ikke engang er med.....

Majsen sagde ...

Sofie: Jeg føler også vi er et makkerpar ud over det sædvanlige. Men sådan føler alle sig forhåbentlig.

Ha ha ha - Tom Hanks. Den var go.

Valdemarsro: Ja og så siger de, at der er så meget kvinder ikke forstår m. mænd. Jeg forstår så til gengæld ikke pointen i, at se et 24 timers racerløb eller to hold kæmpe om en bold for derefter at bytte trøjer indhyllet i sved. Ja ja ja - der er vist så meget kvinder ikke forstår. På den mere fornuftige måde.