torsdag den 12. juni 2008

Grønt kort

Ja så har vi jo igen været på Skejby. Men denne gang planlagt til en lægesamtale. Som måske kunne kaste lys over vores skæbner.

Vi blev så meget klogere, at de på ingen måde vil fraråde os at gøre det igen. Tværtimod.

Jacobs skæbne skal vi isolere fra de andre jeg har aborteret. De kan ikke have forbindelse med hinanden.

Det forholder sig således, at når man er diabetiker som jeg, er risikoen for abort større end hos andre. Dette frem til uge 16. Det er en risiko vi skal leve med. Alle mine tal er lige efter bogen og lidt til (altså til den gode side). Min alder på de 37 spiller naturligvis også ind ligesom hos alle andre. Det kan vi ikke ændre. Som lægen sagde, er det slet ikke noget særsyn at se, at diabetikere aborterer ofte ligesom jeg nu har gjort. Men da vi een gang før har produceret et fejlfrit barn, skal vi - hvis vi selv har mod på det - gøre det igen. Da jeg ventede store drengen var mine tal ikke ligeså fine som de er nu. Selvom de også var rigtig fine dengang. Men jeg er så forberedt på alle leder og kanter som jeg kan være.

Vi går dog ikke igang igen foreløbig. Men det er rart, at vi ikke har fået rødt kort udleveret. End ikke gult. Det gule nærmer sig dog mht. min alder. Så vi skal ej heller vente flere år.

Men som tingene er nu, er planen at vende tilbage til min egen krop og lige nyde andre ting i livet. Så må vi se om ½ år hvordan vi ser tingene der.

Men vi er glade for meldingen. Selvom årsagen til at vi var der idag selvfølgelig var træls (ja ja - man er vel århusianer og siger træls) og bitter. Men mærkelig nok føler jeg mig ikke bitter. Jeg kan underligt nok godt rumme det i disse dage. Eller også har jeg allerede accepteret.

12 kommentarer:

anjoe sagde ...

Dejligt at I har fået et grønt kort, det glæder mig ovenud!

Ordet træls bruger jeg, midtsjællander, også, for Rimkogeren og jeg har i årenes løb købt 3 schæferhunde over i det jyske, og med ret tæt kontakt til kennelejerne, ja så blev ordet tilføjet vores sprog ;-)

Maomis sagde ...

Det må om noget være en trøst. Dejligt at høre at du føler dig nogen lunde afklaret. Ro og tid til at komme dig er sikkert nogen af nøgleordene.

Bambi72 sagde ...

Hvor er det dejligt at høre at I trods alt har det grønne kort... Det gør det ikke mindre hårdt....
Syntes at der er fint at I vil vente og nyde livet lidt.... Det fortjener I

Anonym sagde ...

Hvor er det godt at høre, dejligt at det er et valg som I selv træffer frem for lægestanden (altså om flere børn eller ej).

Træls, det bruger jeg nu også. Synes det dækker så fint og kan ikke rigtig finde et bedre udtryk der er lige så rammende :o)

Susanne sagde ...

Det er ikke dårligt at gemme sådan et grønt kort i øverste skuffe.

Så dan man altid mærke lidt efter og se om man har lyst til at bruge det lige nu, eller om det måske i virkeligheden er bedre at vente lidt.

Pas godt på dig selv og vær tro mod det du mærker og oplever, så finder kortet måske op af skuffen på rettet tidspunkt.

Anonym sagde ...

grøn er også håbets farve ... dejligt at læse godt nyt..

Grønlandsposten sagde ...

Dejligt at du fik det grønne kort. Syntes faktisk også at du trængte til lidt opmuntring fra lægelig side.

Kan godt forstå I ikke orker flere forsøg lige nu. Men det må være rart at vide, at I selv træffer beslutningen.

Frederikke sagde ...

Dejligt, at I har fået grønt lys.
Vi må i livet tage en del chancer og der er en risiko med mange af de ting vi foretager os. For mig så lyder det som om, at du har accepteret, at sådan blev det for jer.

Knus

Alphafeen sagde ...

årh det er jeg glad for at høre!

Og ja TRÆLS er et super ord :)

Majsen sagde ...

Anjoe: Træls trænger sig mere og mere på i alle landets afkroge. Det er kommet for at blive :-)

Maomis: Jeg er faktisk rigtig lettet. Og glad. Trods alt.

Bambi: Ja nu skal der ind på nydelses kontoen.

Perle: Det er godt når man føler at man selv har lidt fat i den lange ende.

Susanne: Jeg er MEGET tro mod mig selv. Mærker også, at det lige nu hedder pauseknap.

Tankehal: Fantastisk observation.

Grønland: Ja jeg trængte lidt til det trumf kort.

Frederikke: Jeg er begyndt at acceptere tingenes tilstand. Alternativet kommer jeg nemlig ikke videre af.

Alphafeen: Du må sørge for, at udbrede TRÆLS konceptet godt og grundigt på Nørrebro.

Anonym sagde ...

Kære Majsen. Tillykke med det grønne kort. Min og mandens foretrukne farve. Du lyder lettet og det er jeg glad for.

Nyd pausen!!!

Knus fra Jeanette

Zette sagde ...

Det var dog en dejlig besked at få. Uden at jeg på nogen måde kan sætte mig ind i din situation, så lyder det med at vente og finde tilbage i egen krop, som meget logisk og yderst fornuftigt i mine ører....