fredag den 25. juli 2008

Ferielandet kalder

Høsten er i hus, så nu kan vi godt tage på ferie (bare fordi man ikke er landmand, kan man vel godt stjæle en strofe eller to fra deres verden). I øvrigt er det genialt at bo lige op til en mark ved denne tid, da havens legeareal bliver udvidet betragteligt efter høsten. Tror at sønnike blev lidt overrasket over størrelsen på sådan en bigballe. Jeg selv tillige. Der gik total leg i den på marken i går. For hele vores lille familie.


Nyd nu vejret derude - det har vi tænkt os at gøre for fulde gardiner i en hel uge.


5 kommentarer:

Helle sagde ...

Den er godt nok også stor *g*.

Lyder som om ferien er startet helt perfekt for jer. Min slutter på søndag, så spis lige en is i næste uge for mig også ;)

Maomis sagde ...

Åhh, hvor det minder mig om mine barndoms somre. Duften af nybundet halm. Vores grund var omkredset af marker og til august når de blev høstet, var det bare det bedste at bygge huler af halmballer – det var dengang de store bigballer ikke var opfundet endnu. De små var nu også pænt tunge for en lille pige, men det gik og det var sjovt!

Bambi72 sagde ...

Håber at I får jer en pragtfuld ferie :-D

Lotte sagde ...

Åh ja! Høsttid.... Maomis fortæller om tider, der minder om min egen barndom til forveksling. Og efter sådan en byggehulermedhalmballer-dag var ens arme og ben helt rødprikkede af stråenes berøring med huden. Sikke tider det var!

Fortsat god ferie til jer.

Zette sagde ...

Det er da et sommerbillede, der vil noget, Majsemor!