mandag den 7. juli 2008

Søv sødt lille barn

Der var så absolut ingen årsag til, at jeg efter blot 4 timers søvn skulle vågne. Jeg burde have hyllet mig ind i moder rollen og lullet mig tilbage i søvnen med mine børn.

For jeg lå nemlig der med et barn på hver side. Den ældste snork sov og det gjorde den yngste også. Jacob kiggede mig af og til direkte ind i øjnene. Jeg skal aldrig glemme synet af hans små klare og dybblå øjne. Dem som jeg aldrig så live.

Han var så levende og så nærværende. Ikke syg og dårlig, men en rigtig lille flødeskums kage der gled ind og ud af søvnen. Hvor er jeg glad for, at vi lige fik dette øjeblik sammen. Han lå indhyllet i et lille klæde og frøs lidt, indtil jeg fik givet ham varmen. Da hans små hænder ikke længere var kolde sov han atter som en sten.

Tak lille skat fordi du faldt godt i søvn. Det er som om, jeg i dag endelig kunne overgive dig til den evige søvn.

Elsker dig for evigt og altid.

Tak fordi du kom.

13 kommentarer:

Alphafeen sagde ...

sikke en gave at få sådan en smuk drøm! Kæmpe kram herfra

Anonym sagde ...

jeg synker lige engang... flot... smukt... fantastisk... tak..

Bitten sagde ...

Tak fordi du deler!

Kram

Anonym sagde ...

Årh Majsen hvor må det bare have været dejligt og befriende på en eller anden måde. Har du drømt om ham før siden han døde?

Meget meget smukt!

Majsen sagde ...

Alphafeen: Ja det var en gave. Tiltrængt tillige. Kram tilbage

Tankehal: Selvtak


Bitten: Tak fordi du giver med. Kram retur.

Jeanette: Det er den første drøm jeg husker. Ved ikke om der har været flere. Måske er det udryk for, at jeg mest bærer ham lige om hjertet og ikke som en drøm. Ved det ikke, men drømmen var rar alligevel.

Maomis sagde ...

Det er smukt at kunne drømme om sine børn på den måde. Jacob har ikke levet forgæves. Det er tydeligt. Smukke lille barn. Tak fordi du deler ham så rundhåndet.

Grønlandsposten sagde ...

De små hår rejste sig og en tåre piplede frem i øjenkrogen. Du beskriver Jacob så smukt. En dejlig drøm som virker til at have givet dig lidt ro. Tak.

Susanne sagde ...

Hvor er det fint....

Jeg har selv oplevet at få et par små hilsner og gemmer dem dybt inde i hjertets inderste.

Dejligt at måtte læse med

Frederikke sagde ...

Godt at han kiggede forbi :)

Majsen sagde ...

Maomis: Nej han var her ikke uden grund.

Grønland: Han har kun fortjent gode ord min lille dreng. Det er jo det eneste jeg kan give ham.

Susanne: jeg bliver glad over at vide, at der måske kommer et par stykker mere af disse hilsner. Jeg tror de kan varme i laaaaaaaaannng tid.

Frederikke: Velbekomme.

Christina sagde ...

trækker lige vejret dybt...

og sender kys og kram til dig og jer. dine børn er heldige, at have dig til mor :)

Heidi sagde ...

Årh... dejligt at læse om...(snøft)
Heidi

Majsen sagde ...

Miss M: Jeg tænker det samme om dig, omkring dine børn!

Heidi: Tak