torsdag den 17. juli 2008

Farvel

Hold kæft hvor har jeg hylet i dag. Jeg har truffet en beslutning som ikke var iblandt de allernemmeste. Men det skulle gøres. Har flere gange hentydet til det i kodesprog, men ikke skrevet det. For jeg har kollegaer der læser med herinde og det vedrører dem.

Jeg har opsagt mit job. Den bedste beslutning på vegne af begge parter. Det gavnede ingen at jeg vendte tilbage dertil. Men derfor var det nemmere sagt end gjort. Min chef sad overfor en temmelig rørstrømsk ung dame....!

Heldigvis blev det ikke taget ilde op - tværtimod. Jeg har (dvs. havde...........) nemlig en rigtig dejlig afdelingschef. Også mange gode kollegaer andetsteds i Danmark, som jeg virkelig kommer til at savne. Det var sammen med dem, at jeg opfandt Herdis m. Kaffevognen. Jeg håber Herdis genopstår på ny arbejdsplads.

Nu er den byrde lettet fra mine skuldre og jeg kan mærke at det gjorde godt.

Drager ud i sommeren nu uden kvaler. Sygemelding ophører i morgen og afholder ferie i min opsigelses periode. Derefter kommer en ny hverdag :-)

10 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Nåååå det var det der var på vej...
Er sikker på at du har truffet den, for dig, bedste beslutning...
God sommer :-D

Maomis sagde ...

Jamen tillykke. Selvom det gjorde ondt, så gør det forhåbentlig godt i længden. Har du noget andet i ærmet, eller ser du hvad tiden vil bringe?
Sommerhilsner

Anonym sagde ...

Det lyder som det var den rigtige beslutning - tillykke med den - det er altid svært

Anonym sagde ...

Så kom det frem hva Majsen..... Kæmpe tillykke fra mig!

Anonym sagde ...

Sådan beslutning er svær... det ved jeg. På den anden side kan du få besværet tilbage i guld... og du er godt på vej.
Tillykke med valget :)

Lotte sagde ...

Det indlæg har jeg ventet på :-)
Dejligt at læse, at du nu kan holde ferie heeeeelt afslappet - og nøjes med at glæde dig til næste kapitel.
Det er en epoke af dit liv, som er slut og så må man sgi gerne tude. Det er da et godt tegn - tænk hvis du var helt følelseskold og ligeglad. Det er du heldigvis ikke!

Stort tillykke med at du har fået sat punktum for et kapitel og nu er klar til det næste af slagsen.
Kram herfra

Majsen sagde ...

Bambi: Ja det var det kode sproget gemte på.

Maomis: Fremtiden byder mig meget godt.....:-) Ja har andre planer i ærmet.

Margrethe: Tak skal du have.

Jeanette: Ja nu kunne jeg endelig få skrevet om det. Det lettede.

Frederikke: Jeg kan allerede mærke hvor lettende det er for mig. Vild underligt.

Lotten: .........og jeg har ventet på at kunne skrive det. Selvom det var så svært, er jeg glad for at det nu er gjort. Også glad på deres vegne, så de ikke skal gå og vente unødig på min tilbagevenden. Jeg er ikke sådan et menneske der bare kan holde andre for nar. Derfor gjorde det lidt ondt at have min viden uden at kunne gøre noget ved det førend i dag.

Grønlandsposten sagde ...

Så kom det ud. Ikke noget at sige til, at du måtte holde kortene tæt til kroppen. Det har helt sikkert været en hård beslutning at tage, men det lyder til at være den rigtige. Tillykke med beslutningen og ikke mindst offentliggørelsen - og rigtig god sommer :-)

Majsen sagde ...

Den Grønlandske post: jeg er ikke så meget for, at gå og holde på sådan noget. Vil gerne fortælle og berette, men her måtte jeg lige holde mig i skindet. ENDELIG måtte jeg. Det gjorde godt.

anjoe sagde ...

Ja sådan regne/tælle/omskrive burde kun dit arbejde være situationen, du referede til...
Fint nok at du har ført ønsket ud i livet ;-)