lørdag den 19. juli 2008

Legemasse til børn og barnlige sjæle

Jeg har lige gjort noget, jeg med garanti ikke har foretaget mig i mange år. Slået kolbøtter....! Jeg ved sørme ikke, hvorfor de ikke gik så nemt som engang. Men altså - det var dælme sjovt.

Sjovt har været kodeord for hele dagen. Vi fulgte Bittens skønne opskrift på legemasse, og drengen har leget med det i 8 timer i dag. Det kan varmt anbefales. Jeg blev selv så grebet, at jeg også har brugt ca. 3 timer på at modellere. Vi var så opslugte af legen, at klokken nåede at slå 15 inden frokost kom på bordet. Så er man vist gået fuldstændig på standby og ferie. Hvor jeg dog elsker det.

Der er svømmehal på programmet i morgen, hvis regnen har tænkt sig at forstyrre udevejret. Er der udsigt til længere ophold udendøre, må det klart blive legepladsen v. Mindeparken i Århus, samt en gåtur omkring i Marselisborg slotshave.

Det finurlige med ferie er jo, at man bare kan gøre lige præcis det man har lyst til. Det gør vi så. Sover bl.a. til kl. 10 om formiddagen. Alle 3. Utroligt - for jeg er et A-menneske.

5 kommentarer:

Maomis sagde ...

Det lyder da helt vidunderligt og lige det en ferie skal bruges til.

Bitten sagde ...

Ihe...hvor godt at se andre har glæde af opskriften også. (og tak for link)
Dejligt når man bare kan nyde feriedagene uanset vejret.

Det må I blive ved med - og fortsat endelig med disse vidunderlige stemningsreportager.

Knus og kram

Grønlandsposten sagde ...

Det er ferie for fuld udblæsning, og det skal nydes :-)

Anonym sagde ...

Sikke en go' ide, en skam jeg ikke har nogle børnebørn jeg kan lege med :-)

Majsen sagde ...

Maomis: Det er rigtig god leg. Den må du lave med Emma om nogle år.

Bitten: Det var - og er - stor glæde. Nu er farverne dog ikke mere så adskilte. Massen er een stor grå en, når det hele er æltet og mast sammen. Men har jo masser i køleskabet, så føler mig slet ikke snydt!

Grønland: Det tangerer den bedste ferie i lang tid det her.

Margrethe: Du må videregive til nogle der måske har børnebørn de kan sætte i sving med dette skønne stykke leg.