lørdag den 5. juli 2008

Sommer postkort

Det bedste ved jordbær m. mælk på, er altså det jordbær mælk der til sidst ligger i bunden af den dybe tallerken. Sådan noget fik jeg lige drukket et par portioner af her til aften.

Hvis nogle skulle være i tvivl, elsker jeg sommer og sol. Alt hvad det bringer med sig af is, glæde, varme, strand, sand alle mulige og umulige steder, være ude om aftenen til det næsten bliver morgen igen, en kølig drik, godt humør, blomster i flor osv. osv.

Sønnike fik i går aftes, for alvor øjnene op for vandmænd under en gåtur til standen. Ikke mindst en kæmpe interesse for selvsamme. Vi tilbragte dagen i dag i vandkanten samt i det svalende hav. Aldrig har jeg fanget så mange vandmænd og serviceret dem så meget med frisk vand, føde (jo jo - de spiser skam rigtig meget sand) og reddet dem fra 2 sæt små tre årige drenges lidt hårdhændede omgang med gele klumperne, som i dag.

"Årh prøv lige se hva - man kan jo bare rive dem fra hinanden. Det er reddi reddi sjovt moaarr".


7 kommentarer:

anjoe sagde ...

Min "overudviklede" lugtesans gør, at sand, tang og strand ikke står på min favoritliste, men det er herligt, at sådan et par knægte nysgerrigt udforsker det spændende miljø ;-)

Jordbærmælk, ja det er bare mums :-D

Anonym sagde ...

Vi har lige været et par timer på stranden her til formiddag. Det var bre så dejligt :)

Anonym sagde ...

Børns nysgerrighed på ting og hvad man kan med dem er altså fantastisk. Jeg havde da ikke selv lige tænkt på, at en vandmand kan deles i to ;-)

Susanne sagde ...

Tak fordi jeg måtte se ham....

Han er lige så skøn at se på, som han er at læse om.

Jeg er født og opvokset med strand og vand, men skal være ærlig og indrømme, at det ikke er blevet til lige så meget med mine egne unger. Måske jeg skulle pakke dem i morgen og smutte en tur....

Bambi72 sagde ...

He he hvor er han dog skøn :-D

Majsen sagde ...

Anjoe: Det var dog en irriterende næse egenskab at have. Godt for dig, at du ikke bor i Århus på en stillestående dag. Der stinker hele byen af tang.....!

Frederikke: Stand er sommerens bedste oversprings handling.

Perle: En vandmand kan faktisk også deles i 6 stykker. Jow jow...:-)

Susanne: Jeg bringer af og til et lille glimt af mit livs lys. Så du vil nok se ham fra tid til anden.

Også selv opvokset med strand, sand, vand og skov. Kan slet ikke undvære det og forsøger at præge barnet i den retning. Det kommer nok helt naturligt når vi har det så tæt på og færdes der på alle tider af året. Jeg formoder at han er at finde dernede om 11-12 år når han skal ned og tjekke nogle piger ud sammen med vennerne. Her er mange turister om sommeren, så der skal nok ryge et par flirts igennem ind imellem og nogle knuste unge hjerter. Ak ak ak.......

Bambi: det syntes jeg også :-)

Grønlandsposten sagde ...

Sol, varme, sand, strand, vand, jordbær - åååhhh, hvor lyder det bare dejligt! Og ja, vandmænd er nogle sjove nogle, især for børn!