fredag den 11. juli 2008

Ingen hullet si hukommelse her...

Så er det i eftermiddag, at honey siger "nu ser I ikke mig de næste 3 uger" på jobbet. Drengen har også øvet sig meget i hans afskedstale til børnehaven. Den indeholder nemlig rigtig mange detaljer.

For et par dage siden, sad vi og talte om at vi skal i sommerhus. Knægten siger så, at når vi skal låse døren op til sommerhuset, så har vi ingen nøgle. Jeg forstod intet af hvad han mente. Men han var vedholdende og sagde, at man skulle trykke på 7 og så siger det "biiiippppp".

Så blev jeg lidt målløs. For han har helt ret. Sidste år da vi havde lejet et sommerhus, var det sådan et uden nøgle, men med låsekode på døren. Tænk sig, at han kunne huske det, og at det ene af cifrene var 7 (det kan jeg så ikke huske). Jeg er imponeret over, at sådan en lille gut kan huske det.

Men jeg må skuffe ham i år. Vi skal bruge nøgle til årets høst af sommerhus, for vi bevæger os andetsteds hen i landet. Det var han ikke just begejstret for at høre, men jeg er sikker på at han ændrer mening når først vi er der. Jeg håber på, at der falder et par timer af til wellness i romersk bad for skribenten her. Men bare det, at være ved vesterhavet er også ren wellness for mig, så der er bestemt godt i vente.

Ferien i år var planlagt efter, at jeg skulle være med mave på, og som følge deraf skulle vi være lidt tæt på Skejby sygehus (når man som jeg, skal tjekkes så ofte). Vi holdt fast i planerne selvom maven forsvandt. Men næste år er der dømt pakkeløsning på et eller andet resort i udlandet med "all includede". Det er helt sikkert. Kun een ting kan ændre den beslutning: En ny bule på maven. Men hånden på hjertet: jeg tror vi rejser ud næste år.

I øvrigt er jeg jævnt godt tilfreds med, at der ikke skal smøres madpakke de næste 3 uger. Har lige een tilbage, og må hellere få det gjort. Drengen skal jo op og fyre hans sommerferie tale af.


Update: man kommer ikke i børnehave når man vågner kl. 9:15 og har ondt i halsen, samt lyder som en lille hund der prøver at gø. Juhuuu - omsorgs genet er på sit højeste, og jeg elsker at kunne lindre m. omsorg.

11 kommentarer:

Lotte sagde ...

Kæreste Majsen
Jeg håber I alle tre får en superdejlig ferie - og som du selv er inde på, er der gode chancer for wellness-følelse, når man er ved Vesterhavet.

Anonym sagde ...

bette pus da ...
rigtig god ferie.. har lige sendt dig en bette mail som du kan læse når du får tid

Maomis sagde ...

Hvorfor rejse langt væk når wellness findes lige om hjørnet? Rigtig god tur til det nordjyske.

Anonym sagde ...

Ha en fantastisk og lækker ferie med alt havd det indebærer!

Han lyder altså bare noget så fantastisk ham den lille!

Knus fra det Københavnske

Alphafeen sagde ...

Rigtig god ferie!! Hvis du er uden net og derfor skal have en sms når der fødes må du lige maile nr ;)

Zette sagde ...

Jeg var på et resort på Kreta med allinclusive for ca. 2 år siden - meget afslappende og ganske fint - sig til, hvis du vil ha mere info - men efterhånden findes de jo allevegne.
God bedring til lillemanden. øv for en ferieindledning. Nyd sommerhuset - med eller uden kode!

Sebastian sagde ...

Rigtig god ferie til jer

Susanne sagde ...

Det er jo der, jeg er lige nu....

Vi trygger bare 7xxx - trykker på knappen, og så er vi inde. Ungerne løber om kap når vi har været ude at køre, for at komme først til knapperne.

Jeg håber, at I når at kommer over jeres ondt i halsen, inden I tager på ferie. Vi har en tid hos en vagtlæge her i løbet af eftermiddagen. Øv - Sara ligger med hævet hals og har det rigtig skidt.

Anonym sagde ...

God ferie sødeste Majsen :o)

Majsen sagde ...

Lotten: den er allerede startet så fint. Vesterhavet skal nok give mig fuld attention.

Tankehal: Han er i hopla igen

Maomis: Tak skal du have. Det bliver næsten som at være i Rom (altså med de romerske bade) selv.

Jeanette: Knus tilbage fra det jyske. Og snart det midtjyske, vestjyske og sønderjyske. Vi skal rundt skal vi.

Alphafeen: Send lige sms under alle omstændigheder. Tlf nr. står i bunden af mine mails (hvis du stadig har nogle af dem). Jeg skal ikke gå glip af den begivenhed. NO WAY.....!

Zette: Det kunne da være fint lige at få et indput til overvejelserne næste år. Håber selv, at du har/får en rigtig dejlig ferie (uden madpakker).

Seb: Lige over.

Susanne: Måske har de dette system flere steder. Eller er du i SeaWest hvor vi afprøvede sidste år? I så fald er du tæt på mit gamle sommerhus - suk......!!!

Perle: Tak og lige over sødeste Perle.

Susanne sagde ...

Seawest. Det er nemlig rigtigt. Vi kørte forbi her for 2 år siden og blev enige om, at det måtte vi prøve. Det kan anbefales.