tirsdag den 22. juli 2008

Familien udvides

Når vi kommer hjem fra sommerhus, flytter Harry ind hos os. Harry og jeg har fødselsdag samme dato. Men han er temmelig meget yngre end mig - helt præcis er kan kun ca. 11 uger gammel. Tilhører katteracen.

Lige nu bor Harry på dyreinternatet i Århus og må komme til os når han er 12 uger. Det passer lige med, at vi kommer hjem fra sommerhus.

Jeg blev positiv overrasket ovet at erfare, at der næsten var udsolgt i katteburene. Alle de små killinger var faktisk solgt/reserveret. Det bliver jeg rigtig glad over at høre og se v. selvsyn. Lidt mere trægt går det selvfølgelig med de større katte. Jeg forelskede mig selv i en 1 år gammel hankat - Sigurd. Men sønnike kunne altså ikke forstå, at den kat var en Sigurd og hans verden næsten brast sammen. "Nej - JEG er jo Sigurd" var hans indgangsvinkel. Den var ellers kæmpe sød.

Men nu kommer altså Harry. Han får lige et andet navn, da sønnike mente at han skal hedde Trille ligesom vores gamle kat. Vi er blevet enige om, at en han kat ikke kan hedde Trille. Så han bliver til Trolle. Super opfindsomt............:-)

Harry/Trolle er lidt et plaster på såret, over ikke at have en lillebror. Samtidig vand på min mølle, da jeg har plaget om ny kat i snart 3 år.


16 kommentarer:

Lotte sagde ...

Aiii hvor kunne jeg ikke lade være med at grine. Det kan nemlig læses som om at Harry/Trolle er 11 uger yngre end dig. Og det er jo MEGET yngre, LOL!!!
Og for dælen, hvor er han da kær!
Ham skal I nok få megen fornøjelse af.

Christina sagde ...

hæ!

det smitter det skidt ;)


glæer mig afsindigt til at møde ham :D

Christina sagde ...

ogværsåartig... et styk "d" kvit igen.


(et godt råd ville være at lade det glide ubeset ind i første ord på tredje linie, sådan cirka til næstsidst, men hvis der er andet der tænder dig mere, skal du endelig ikke holde dig tilbage ;))

Anonym sagde ...

Ej hvor er Trolle bare fin. Tillykke med de nye familiemedlem.

Maomis sagde ...

Nøj, hvor er Trolle sød! Der blev jeg lige lidt overrasket. Af en eller anden grund troede jeg at det var en lille hund I skulle have. Det føles som om rigtig mange får hund for tiden. En kat har jeg jo allerede, så nu er jeg ligepludselig ikke så misundelig mere. Jo ... lidt, for han er godt nok sød! Tillykke med ham. I bliver glade for ham. Det lover jeg!

Grønlandsposten sagde ...

Hvor er han sød, han ligner endda en Trolle ;-)

Stine Willum Adrian sagde ...

Han er da bare super dejlig ham Trolle/Harry. Er sikker på at han kommer til at falde til I jeres hjem!

Susanne sagde ...

Sikke en lækker-mis.

Jeg glæder mig til at høre meget mere om ham.

Majsen sagde ...

Lotten: Jeg fik heldigvis lige rettet teksten. Tak fordi du er så skarpsindig.

Ja han er hyggelig - ikk'? Så kan jeg hyre dig til at være babysitter herude i det fri, når du trænger til luft og jeg til by. Nå men - så er det altså en aftale.

Miss Ligustervej: Jeg havde egentlig bare tolket, at du var begyndt at tale reddi mejet jysk og århusiansk med det der "glæer". Syntes bare du manglede et "j". Et "d" er da også så sofistikeret endda.

Du kommer bare og møder ham gør du. Og tak for sidst i øvrigt. Vi har bålet og snobrødet i dag også...!

Jeanette: .....og han er fræk tillige. Tror lige han passer ind i slænget.

Maomis: Hvis ikke det var fordi, at man er grove afhængig med hund, så havde vi en hel kennel. Men da jeg gerne vil have god tid til en hund til gåture osv., så ved jeg at jeg ikke kan give den det jeg helst vil. Derfor en kat.

Grønland: Jeg overvejer virkelig, om ikke han skal hedder Harry Trolle. Det er der med garanti ikke andre katte der hedder. Det er da lidt sejt med 2 navne.

Klemsemor: jeg VED at han falder til, for han ligeså tovlig som vi andre, og samtidig en rigtig lille nusse gøj. Han er skræddersyet til os.

Susanne: jeg er sikker på, at han nok stjæler lidt opmærksomhed herinde :-)

Anonym sagde ...

Super søde trolle... det så rimer på noget helt andet ;)

Hvem der bare kunne tåle kat!

anjoe sagde ...

Ja jeg tænkte straks på Harry Potter, der jo kan Trolle, ups en tyrkfejl, jeg mener kan Trylle *LOL*

Majsen sagde ...

Frederikke: Nårh jah - Trolle rimer jo på Olle-kolle.....:-)

Anjoe: Han kan faktisk trylle også. Han har ihvertfald tryllebundet os. Han kan nogle tricks den lille herre.

Bitten sagde ...

Hvor er det altså en kær lille hårbold.
Den får mine duller ikke lov til at se!
Der tigges non-stop om kæledyr herhjemme og hvor gerne jeg end gav dem det, særligt et kattedyr som er så nært mit hjerte, så kan jeg altså ikke overskue flere huslige- og omsorgsmæssige forpligtelser lige nu.
Når Mindsten når Ældstens alder...måske.
Men vi kan måske komme forbi og låne lidt en dag ;o)Ingen risiko for at Trolle kommer med i lommen.

Kram

Anni Albæk sagde ...

den er søj

Helle sagde ...

Åhr den er da sød, men kunne der ikke også blive plads til den anden? ;) Og det kommer så fra en med 3 katte, der ville være 4, hvis ikke det var pga. stopklodsen. *g*

Jeg synes det er dejligt at sønnike får en behåret lgekammerat. Det er så dejligt for børn at opleve dyr i dagligdagen.

Forresten, hvis annilouise skulle komme på besøg, så regn ikke med hun snakker med dig. Al hendes opmærksomhed går til katten! :)

Majsen sagde ...

Bitten: Juhuuuu - kommer I og leger? Jeg glæder mig allerede.

Forstår godt din indgangsvinkel til ikke at have mere om ørene lige nu. Du har jo sådan set dit at se til allerede nu.

AL: Ja ikk'???

Helle: Jeg skulle jo lige have herren gjort lun på endnu en. Stod det til mig, så var dette dyreinternat nr. 2 omkring Århus. Jeg fandt en lille død fugleunge i går. Den fik en værdig begravelse. Jeg kærer meget for dyr.