søndag den 10. august 2008

Ny hverdag

Jeg forsøger at indstille mig mentalt på, at jeg nu skal igang med at arbejde igen. Det er blevet til 10 måneder herhjemme. 10 måneder med gravidteter, fødsel, død, tab og uoverskulelighed. 10 måneder med håb og glæde og også mange dejlige stunder. For jeg er jo så pokkers heldig, at have en dejlig mand og en knægt som jeg slet ikke kan beskrive hvor meget de betyder for mig.


Jeg er også så heldig nu, at have fundet et nyt og spændende job hvor jeg skal have første arbejdsdag i morgen. Men det ER underligt, at alt nu vender tilbage til der hvor jeg var engang. Træningen har jeg også indkøbt 12 nye måneder af, og min krop vidner om at det var en sej start. Jeg kan bestemt mærke alle mine muskler. Unden undtagelse (.....og det ser spøjst ud når jeg forsøger at gå normalt pga. ømme led).


Drengen er afleveret hos farmor og farfar på ferie i et par dage. Både for feriens skyld, men også for at jeg kan starte op med ro i sindet og blive der den halve time ekstra for, at få det lidt ind under neglene. Jeg glæder mig meget. Men det er altså også underligt. Jeg har samme følelse som da jeg afleverede drengen første gang i dagpleje og jeg selv drog på arbejde. Man rives ud af det trygge og kendte og en helt ny hverdag former sig. Sådan bliver det også her, men jeg fornemmer at det bliver til det bedre.


Om 12 timer tager jeg mit nye liv i brug. Spændende.....!

13 kommentarer:

Sebastian sagde ...

God fornøjelse med det nye job. Lyder som en god beslutning med knægtens ferie.

Held og lykke med det ;-)

Lotte sagde ...

Jeg VED det bliver godt for dig, Majsen. Og du ved det også. Men sommerfugle skal der være og hvis de flakser lige nu, er det blot et godt tegn.
De næste par dage bliver sikkert mentalt intense, men jeg tror på, at de også nok skal blive en god oplevelse. Husk på, at det er de første sider i et nyt kapitel, der skal skrives.
Rigtig god første dag på jobbet i morgen.
Kram

Grønlandsposten sagde ...

Ikke noget at sige til du er spændt, det er jo et nyt kapitel i dit liv. Ligesom Lotten er jeg også sikker på, at det er bliver godt for dig. Og jeg er med sikkerhed ikke den eneste, der glæder mig til at høre om det. God fornøjelse i morgen :-)

Maomis sagde ...

Pøj med det nye. Forandringer er altid vanskelige, men det skal nok blive godt. Det lyder sådan og det er jeg slet heller i tvivl om. Det lyder som en fornuftig løsning at sende drengen på ferie. Han får sikkert en rigtig god ferie og du får ro til at starte nyt.

tankehal sagde ...

det bliver godt :-)

Susanne sagde ...

Tusinde mange gange held og lykke med det nye job. Lidt ekstra ferie til sønnen er uden tvivl rigtig godt besluttet.

Jeg glæder mig til at høre mere om det.

Ha´en rigtig god og spændende første-dag.

Anonym sagde ...

En interessant dag ligger for døren og den vil sikkert trætte dig, men også gøre dig godt. Om et par uger har I sikkert fundet jer godt tilrette og det vil køre på skinner igen.

Må dagen blive skøn og fuld af gode indtrýk og dejlige kollegaer.

Bitten sagde ...

God dag Majsen. Er næsten lige så spændt som du.
:o)

Kram

Karin sagde ...

Hej Helle.
Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke på dit nye job, og også derhjemme i privaten.
Man må sige, du har været igennem mere end godt er, men det lyder til, at du er ved at komme på rette vej igen, og det er dejligt at se ;o))
Kommer godt nok til at savne dig og din kaffebar, det var sgu hyggeligt.
Men vi mailes ved, og jeg holder øje med dig herinde på bloggen.
Mange knus og kram fra Karin / Yousee

Bambi72 sagde ...

Er spændt på at høre, hvor skønt det er at komme igang igen :-D

anjoe sagde ...

Jeg havde håbet på, at du nu havde svaret tidligere kommentarer, men skønt negativt desomkring er jeg sikker på, at din opstart har været helt OK - du er jo pokkers dejlig sej *LOL*

Majsen sagde ...

Kære alle:

Jeg ville gerne svare individuelt men den bliver lige fælles denne gang pga. sent hjemme i aften efter afhentning af sønnike.

Det er gået PERFEKT. Virkelig et dejlig dejlig sted og rigtig godt førstehånds indtryk. Stor velkomst buket tillige med hjem igår.

MEN - der er meget at sætte sig ind i, og lidt mere i morgen end tiltænkt i dag. Men det skriver jeg lige om i morgen. Nu skal lille dreng puttes, og tror faktisk jeg gør klogt i at stille vækkeuret tillige. Jeg falder nok i søvn sammen med ham. Han ryger i vores seng, da jeg lige har brug for at ligge og nusse kramme med ham, med en børnebog og lidt sange.

Men kære alle: det er gået rigtig godt.

Anonym sagde ...

Dejligt ar høre Majsen. Har tænkt på dig i de her dage med opstart af nyt job. Man bruger bare rigtig meget tid i starten på, at sætte sig inde i opgaverne, systemerne og lære de nye kollegaer at kende.

Glæder mig til at høre mere.