mandag den 18. august 2008

Lidt mere op og ned

Nå men altså:

Står op kl. 05:45. Drøner på job til kl. 07-15. Hjem og enten træner (hvis faderen kan hente barnet) eller henter barn (der så kommer med til træning). Får lavet noget aftensmad. Samvær med familien. Oprydning, indkøb om aftenen (hurra for supermarkeder med åbent til kl. 21), tøjvask, rengøring, putning og godnat læsning og lignende huslige sysler. Prøver at ramme sengen inden kl. 22.

OL og nyheder i fjernsynet? Joh det ser jeg på fjernsynsskærmen på motionscyklen.

Samvær med venner og familie? Ork - vi booker da bare op i weekenderne.

Frokost? Man kan sagtens spise en klapsammen på 5 min. og så frugt v. bordet for resten.

Der kommer en kage i ovnen om lidt.

Kom ikke og sig, at kvinder ikke kan multi taske.

Men helt ærlig: det er sku lidt for meget. Skal forsøge at få sendt aflysninger afsted til weekend arrangementer. Det er ikke ondt ment, men dette program brænder jeg lidt sammen over. Kan jeg lissom mærke.

P.S. - jeg ved godt, at mange har sådan et program, men jeg er sådan indrettet at jeg også gerne vil have oplevelser med på vejen. Og have tid til dem vel at mærke. Samtidig bare ½ time hvor man lige sidder ned uden dårlig samvittighed.

6 kommentarer:

Maomis sagde ...

De der 'de' inkluderer i hvert fald ikke mig. Jeg har selv haft svært ved at geare ned, men tabet af Elisabeth satte en helt naturlig streg i sandet for mig. Jeg synes jeg blevet ret god til at melde fra hvis ikke der er plads – ikke i kalenderen men i mit hoved.

Det er godt at høre at du er bevidst om situationen og indstillet på at lave det om der ikke fungerer. Stærkt gået. Der er jo ingen der takker dig for at gå ned med stress. Det er livet simpelthen for kort og værdifuldt til.

Kram til dig.

Bitten sagde ...

Jeg ved du er et styks tough kvindemenneske Majsen, men hvor synes jeg samtidig du lyder til at være skruet rigtigt fornuftigt sammen, når du vælger at mærke hvad du kan holde til før du brænder sammen. Giver du kurser? ;o)

Kram

Grønlandsposten sagde ...

Kære Majsen, med det program holder hverken du eller ret mange andre særlig længe! Godt du selv er opmærksom på at geare ned, inden det ender med stress.

tankehal sagde ...

brems :-)

Anonym sagde ...

På et tidspunkt bliver sådan et program for meget og så er det bare om, at stoppe lidt op.

Man skal jo passe på sig selv og sine nærmeste :)

Majsen sagde ...

Maomis: Jeg kunne ikke forestille mig, at det kunne give mig stress. Stress fremprovokeres hos mig af langt værre ting. Men jo - jeg ville nok blive lidt småvrissen til sidst, hvis ej jeg lige fik sendt de aflysninger afsted.

Godt at høre, at også du kender din egen grænse. Tror nemlig at mange overskrider deres egen.

Bitten: Jeg starter nye kurser op på mandag kl. 17:30 (incl. aftensmad). Så kom du bare.

Grønland: Nej alt med måde. Jeg føler mig efterhånden også lidt træt. Nu skal vi afsted i weekenden og har så lidt i de kommende, men har skåret ned.

Tankehal: Sig mig lige - er du blevet kørelærer???? :-)

Perle: Jeps - for med mit eget motto i mendé: "når livet liver ikke genudsendt", så skal det jo helst være rart imens vi er her.