torsdag den 28. august 2008

Født nysgerrig

Når man holder frokost, må man godt private ting såsom at blogge. Det ser jeg ikke noget galt i, når jeg nu alligevel selv betaler den halve time.

Men tænker lidt: hvor meget privat gør du på nettet i arbejdstid? Jeg er sådan indrettet, at jeg får løn for at yde og ikke snyde. Derfor tillader jeg kun mig selv at surfe lidt rundt i en frokostpause eksempelvis. Min mand mener nogle gange, at jeg er ALT for pligtopfyldende hvad sådan noget angår. Jeg kan godt snige mig til, at sende en privat mail men det er kun lige til ham jeg er gift med. Og omhandler som regel lige en praktisk ting.

Men jeg er lidt nysgerrig! Er der nogle derude, der gør mere/mindre - har facebook åbent i arbejdstid osv?

Tror dog ikke, at svar ændrer mit syn på mit forbrug. Jeg er bare nysgerrig.

7 kommentarer:

Susanne sagde ...

Jeg betaler ikke selv pauser og har i øvrigt et meget frit job med flex og fede forhold. Derfor er mit private netbrug også lagt i hjemmetiden. Vi har aldrig talt om det på arbejdet - sådan er det bare.

Anonym sagde ...

Jeg bruger internettet en 3-4 gange i løbet af en dag. Ikke i min frokost pause, men bare lige et par minutter ad gangen. Jeg er medlem af et forum og det er det jeg er inde i. Sjældent blogger jeg i arbejdstiden - og aldrig på min egen blog, men svar på andres hvis jeg gør. Men det kan vist tælles på 1 hånd hvor ofte det er sket.

Jeg tænker sådan det, at ofte giver virksomheden mere end jeg er ansat til. Så hvis jeg surfer samlet 10 minutter dagligt gå det nok. I øvrigt bruger de rygere der skal uden for bygningen endnu mere tid end jeg gør på nettet. Jeg får egentlig kun rejst mig for, at gå på det lille hus og så i frokosten.

Så ingen dårlig samvittighed her.

Ps. i øvrigt surfer chefen også ;o))

Anonym sagde ...

Ps. indsæt selv "på", "jeg" og diverse andre mangler. Kan åbenbart ikke koncentrere mig...går i seng igen.

Grønlandsposten sagde ...

Den daglige tur til diverse nyhedsmedier for at holde min samfundsviden opdateret hører til arbejdsopgaverne.

Derudover kan jeg godt finde på at blogge eller tjekke mail i arbejdstiden, hvis der er tid til det. Jeg styrer fuldstændig selv min arbejdstid, så om jeg holder en pause i løbet af dagen eller går 10 minutter tidligere er fuldstændigt lige meget. Bare jeg arbejder 37 timer om ugen.

Anonym sagde ...

Frihed under ansvar.
Jeg bruger nettet som det passer mig. Jeg laver mit arbejde, men der skal også være mulighed for at holde pauser med jævne mellemrum.

Anonym sagde ...

Trænger jeg til en pause - og er der tid til det - kan jeg godt lige chekke fcebook eller min egen blog for kommentarer. Har jeg brug for luft skriver jeg af og til også et indlæg, men jeg læser aldrig andres blogs fra job, også fordi jeg ikke vil sætte IP-spor fra min arbejdsplads.

- min arbejdstid er ikke fastlåst. Jeg arbejder i snit over 50 timer om ugen, så de små pauser ser jeg ikke som noget problem.

Anni Albæk sagde ...

Jeg har altid næsten Facebook åben på arbejde, men det kan jeg jeg sige uden at blinke, da jeg bruger det i forbindelse med mit arbejde via de kontakter der er der.

Jeg ser ikke noget galt i, at man som medarbejder tjekker sin mail, blog el. lign., hvis der vel at mærke er tale om personer, der kan styre det, og ikke pludselig er på dating.dk hele timer om dagen. Jeg tror heller ikke at vores hjerner kan arbejde optimalt, hvis vi ikke engang imellem slipper arbejdet og slapper af.